Kaksi hyvää 140mm Tuuletinta ?

Discussion in 'PC:n rautaan liittyvä keskustelu' started by donjeremy, Apr 5, 2013.

1. donjeremy

donjeremy Member

Trophy Points:
    16
    Morss!

Omistan tällasen kokoonpanon:

KOPPA: Fractal Design Define R4 (kahdella tämmösellä tuulettimella: http://www.jimms.fi/tuote/FD-FAN-SSR2-140

PROSSU: i-3750k (tuuletin schytche katana 4)

NÄYTTIS: GTX 670 Jetstream

Haluaisin hieman parempaa ilmavirtausta/viileyttä tuohon masiinaan jotta näyttis esimerkiksi ei kävisi niin kuumana.

Tällä hetkellä on nuo kaksi koppatuulentinta kiinni etuluukussa sisäänotto ja takaseinässä ilman ulosvienti.

Tuohon mahtuisi vielä kattoon kaksi 140mm tuulentinta, etukoteloon yksi 140mm sekä alas yksi 140mm tuuletin.

Kertoisitteko jotain hyviä tuulettimia mitä kannattaisi harkita ? Ja kuinka monta ?
    Kannattaisko esimerkiksi ostaa jimmsiltä noita fractalin tuulettimia mitä mulla on jo tossa kopassa valmiiks kiinni ? Rahalla ei ole sinäänsä niin väliä kun eipä nuo kauheasti maksakkaan. Mutta mitä turhaa maksaa overkilleistäkään ?

Last edited: Apr 5, 2013
  2. Uppmas

Uppmas Active member

Trophy Points:
    58
    Näyttis käy kuumana koska jäähy on paska, siihen ei paremmat tuulettimet auta.

3. donjeremy

donjeremy Member

Trophy Points:
    16
    Meinaatko että kaksi 140mm tuulentinta riittää maksimaaliseen jäähdytykseen ?

Mä haen tässä parasta mahdollista ilmavirtaa mikä voisi edes vähän laskea celsiuksia koko kokoonpanosta, kellotustakin olisi tarkotus prosessorille tehdä.

4. Uppmas

Uppmas Active member

Trophy Points:
    58
    Riittävään jäähdytykseen ainakin.
    Millä lämmöillä siis näyttis/prossu käy?

5. ajaJako

ajaJako Active member

Trophy Points:
    93
    Tässä esimerkkiä emoon liitettävistä.Nämä menis kattoon ja pohjaan, jos haluat tuplata etutuularin ja liittää sen kopan säätimeen, niin silloin samaa sarjaa kuin siellä jo on.

6. donjeremy

donjeremy Member

Trophy Points:
    16
    Prossu mitä ei ole kellotettu käy suunillee 60c max ja näyttis menee siellä maksimaalisessa lämmössä hiuksen verran alle 80c

7. donjeremy

donjeremy Member

Trophy Points:
    16
    Ja tietysti makuasioistahan tässä voi alkaa kistelemään mutta ois kiva kuulla muiden mielipiteitä ja esim tehokkaat/hiljaset tuulettimet juuri tuohon fractal design r4 koppaan... Itse tykkään tietokoneen hifistelystä ja siksi täällä kysynkin HYVISTÄ vaihtoehdoista. Ja noita hyviä vaihtoehtoja varmasti on lukemattomia....

8. Uppmas

Uppmas Active member

Trophy Points:
    58
    En itse näe ongelmaa.
    Lämmöt korkeahkot, mutteivät mitenkään ongelmalliset.
    Takuun menetyksellä näyttiksen ratkaisu on tämä
    Prossulle yksinkertaisesti parempi jäähy, vaikka tämä.
    Lisätuularit eivät ratkaise ongelmaa.
    Esim. minun vanha 6850 jää huonolla jäähdytyksellä olevalla HP:n lootallakin siihen 70 asteeseen 40% tuuletinnopeudella. 1 80mm tuuletin ja powerin tuuletin imemässä ilmaa pois.

9. donjeremy

donjeremy Member

Trophy Points:
    16
    Kallis silmänterä-näyttis :D ei olis kiva ainakaan tyriä omalla kopeloinnillaan. Tarkottaako tuo sitä että vaihtasin tuon jetstreamin tupla-coolerin yhteen cooleriin ? ja kuinka vaikeeta tollasia on asentaa ilman isompia riskejä?

Olen miettinyt vielä jossain vaiheessa ostaaa toisen jetstreamin tuohon kaveriksi kun alkaa tehot loppumaan, tuleeko sillon vielä pahempia lämpöogngelmia ?

10. Uppmas

Uppmas Active member

Trophy Points:
    58
    Ei siinä tyri jos maltilla vetää, eikä varovaisesti tekemällä riskiä juuri ole.
    Tuossa vaihtoehtojäähyssä on isompi ja parempi tuuletin, enemmän lämpöputkia ja muutenkin tehokkaampi jäähdytys, vaikka vain 1 tuuletin onkin. Myös 2 tuulettimella olevan Twin turbon samalta valmistajalta voi ottaa, mutta se on Jimmsistä tällä hetkellä loppu.

11. donjeremy

donjeremy Member

Trophy Points:
    16
    Olen miettinyt vielä jossain vaiheessa ostaaa toisen jetstreamin tuohon kaveriksi kun alkaa tehot loppumaan, tuleeko sillon vielä pahempia lämpöogngelmia ?

12. Uppmas

Uppmas Active member

Trophy Points:
    58
    Tulee.
    Mutta kuten olen monesti sanonut, SLi ei kannata kuin uutena, eikä oikeastaan edes silloin.

13. donjeremy

donjeremy Member

Trophy Points:
    16
    Entä jos laittaa uudet tuulettimet kumpaankin ? Ja tuolla tavallahan sitä säästäisi rahaa mukavasti kun tuohan on melko tehokas korttikin.

Ja onko se muuten pakko olla jetstream jos haluaa SLi?

14. Uppmas

Uppmas Active member

Trophy Points:
    58
    Sitten ongelmaa ei ole.
    Niin, tehonlisäys saattaa nyt näyttää isolta, mutta kun SLi-fixejä ei enää tule GTX6xx sarjalle, niin sinun koneessasi on GTX670, ja puolikiloinen kasa harvametalleja, puolijohdetta ja lasikuitua.
    Ja ei ole pakko olla Jetstream, voi olla mikä tahansa GTX670.

15. donjeremy

donjeremy Member

Trophy Points:
    16
    Okei :D Kuulostipas huvittavalta tuo harvametalli. No mitä itse tekisit? mä näkisin ainakin ettei mulla ongelmia tule ainakaan 5 vuoteen saa pelailla pelejäki ihan maksimaalisilla graffoilla. HC-GAMER kun olen!

16. Uppmas

Uppmas Active member

Trophy Points:
    58
    Jos ei lämmöt tuosta nouse, odottaisin siihen asti, kunnes tuo GTX670 ei riitä, sitten myisin sen, ja ostaisin sen hetken parhaan yhden piirin kortin.

17. donjeremy

donjeremy Member

Trophy Points:
    16
    Jess kiitoksia vastauksista, näillä mennään eteenpäin. =)

Share This Page