Kaksi konetta ja reititys

Discussion in 'Aloittelijoiden P2P-ongelmat' started by erikap, Mar 21, 2009.

1. erikap

erikap Guest

Eli on kaksi konetta ja olen onnistunut toiseen niistä saamaan portin auki niin että Bitcomet tykittää nyt ihan mukavasti.
    Mutta kuinkas saan toisen koneen myös niin että siinäkin olisi portti auki? Tiedän, että idea on se, että kumpikin pitää tuonne reitittimen asetuksiin saada, mutta miten? Mac osoitteet lisäsin.
    Vai meneekö tämä vain yksinkertaisesti niin, että pitää luoda portit kummallekin koneelle (eri portit?) kun nyt siellä on kaksi porttia mutta samalla nrolla, sillä minkä Bitcomet antaa.
    Reititin on Telewell TV-E510.

Toivottavasti tästä nyt saa jotain selkoa. Veikkaan itse, etten ihan kovin kaukana onnistumisesta ole...

2. Dreamlore

Dreamlore Regular member

Trophy Points:
    46
    Eri portti kummallekin konelle/ohjelmalle, ja sitten ohjaukset oikein koneen ip->koneen portti.

3. erikap

erikap Guest

nyt olen sitten tehnyt näin tuonne telewell reitittimen asetuksiin:

-ohjelmallinen palvelin, sinne luotu nyt portti 16152 ip1:lle.
    niinkään portti 16152 ip2:lle.

Mainittakoon, että tuo portti ip2:lle toimii, bitcomet on vihreällä valolla. Ja toista en saa auki. Pitääkö sille olla portti esim. 16153? Koitin myös tehdä portin toisella nrolla ip1:lle, ei auta.

Eli mitä pitää tehdä?

Olen laittanut myös pakettisuodatukseen asetuksen "salli" saapuva bitcometille, niin portille 16152 kuin toisellekin.

Ja myös olen lähiverkko ->DHCP palvelin asetuksiin tehnyt säännöt mac-osoitteille.

Mitä vielä puuttuu?

4. heikki75

heikki75 Regular member

Trophy Points:
    48
    @Dreamlore vastasi jo oikein kysymykseesi!

Kone_1:
    esim portti 16152 (sama portti koneen p2p-ohjelman asetuksissa)
    esim IP-osoite 192.168.0.100 (kiinteä IP-osoite)

Kone_2:
    esim portti 16153 (sama portti koneen p2p-ohjelman asetuksissa)
    esim IP-osoite 192.168.0.101 (kiinteä IP-osoite)

TeleWell TW-EA501v3 ja TW-EA510v3 porttiohjaus http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/604799#3654613

5. erikap

erikap Guest

no niin, kun rautalangasta asian osoititte, niin nyt se toimii!!

tuhannet kiitokset!

Share This Page