eli olis tälläinen kysymys netscape vai internet explorer kumpaa te käytätte ja mitä eroa näillä on?kattelin kyllä googlen kautta tietoo mut en löytänyt sellaista sivua jossa olis keskustelua näiden kahden välillä?et kaikki info olis tervetullutta?
no hemmetti en ole ikinä edes kuullut noista edes puhuttavan nyt on kyllä sivistyksessä aukko ja voisisikko perustella tai kertoa miksi esim toi mozilla olis hyvä ja mistäs saan sen mun koneelle impattua?
Tukee esim Tabbed browsingia ja kaikkea muuta hienosäätö varaa. Toimii molemmat esim Linuxissa. Nopeita käyttää. Vakaita. Operassa on vielä hiirieleet. www.mozilla.org ja www.opera.com(ilmasen ero maksulliseen on mainokset) http://ftp.mozilla.org/pub/firebird/releases/0.6.1/MozillaFirebird-0.6.1-win32.zip tossa pelkkä mozilla firebird selain(ei sähköposti ohjelmaa, ei sivunteko ohjelmaa, ei irc clienttiä eikä osoitekirjaa )
oon kans vaihtamassa IE:n pois ja aattelin Operaa koittaa, mikä ei tietääkseni ole niin haavoittuva kuin IE? Muidenkin selaimien + ja -puolia kuunnellaan
Joo, toi Firebird/Phoenix on ilmeisesti aika hyvä. Suosittelen silti pitämään IE:n ajan tasalla -- tarpeettoman monet Windows-softat toimii tavalla tai toisella ton IE:n kanssa yhteen (mm. NHL 2004 joka ei suostu toimimaan mun koneessa. )
Itse olen erittäin tyytyväinen tuohon Operaan (ilmestyi just uus 3.20 versio!). Siinä on kaikki; popup-stopperi(voit myös valita että aukee sellaiset popupit mitkä oot "itse aiheuttanut", toimii hyvin), hiirieleet ja paaaaljon muuta mukavaa. Mutta sivujen tallennus kovalevylle on vähän hankalaa kun se heittäää sata fileä sinne minne tallennat eikä sillain kun IE. Mut tosiaan kannatttaa pitää myös IE kun on sellasii sivui mitkä ei toimi esim. operalla ja mozillalla ja jotkut ohjelmat vaatii sen.
mua rupes kiinnostaa toi opera myös ja päätin asentaa sen koneelle ja se on todella hyvä ja paljon hienompi kun toi internet exploreron myös huomattavasti nopeampi.
Yks vaihtoehto on Avant Browser,se toimii IE:n "päällä" ja lisää kaikkea kivaa pikkusälää,kuten pop-up stopperin ym. http://www.avantbrowser.com/
Mozilla on aivan ilmainen. Opera:sta on olemassa maksullinen versio 36 euroa hintaa muistaakseni joka ei todellakaan ole paha hinta ja mainos versio jossa selaimen yläpalkissa pyörii mainoksia. Noitten netistä ladattavien pakettien koko ei ole kuin about 10 megaa joten jos modeemilla jaksaa tunnin imuttaa niin hyvä homma=)