Olen tässä jonkun aikaa etsiskellyt itselleni digikameraa. Pitkällisen harkinnan jälkeen tarkoitus olisi hommata Canonin S5. Mahdollisia ostopaikkoja netistä etsiessäni huomasin että Ebayn kautta saisin kameran huomattavasti halvemmalla USA:sta kuin euroopasta. Ebay Pixmania Rahdin kanssa (99dollaria) ostos jää silti halvemmaksi jenkeistä ja paketin mukana tulee säkillinen rahan arvoista tavaraa. Joten, onko jolla kulla kokemusta atlantin yli tilaamisesta? Onko Canonin amerikan mallit jotenkin huonompia (jos nyt on olemassa mitään amerikanmallia). Tulleja digikameroista ei mene, mutta onko tässä nyt jotain muuta kusestusta mitä en osaa ottaa huomioon??? Niin ja onko tästä aiheesta jo topici olemassa, en ainakaan löytänyt...
No niin, mertentakainenkauppias vastasi sähköpostiin ja ilmoitti kuljetuksen kestävän tänne pohjolanperukoille vähintään kuukauden =/ Tämä vaan vahvistaa käsitystäni että jenkit on hankalia... tyhmiä.... ja lihavia! Ei kauheasti houkuttele kun samanlainen puketti tulee Hong Kongista alle viikossa, voi voi. Tunnustusta amerikalaisille pitää tosin antaa kameroista ja optiikasta, se siellä on halvempaa.
joo kameroissa ei ole paljoakaan eroa lätäkön toisella puolella mutta takuu asiat voivat teettää ongelmia.
joo takuu toimii vain EU maissa ja jenkeistä on NTSC eli jos myös kuvaat video pätkiä niin ei välttämättä näy pal tv:ees 399€ suomessa mut sen saa heti kun kävelee kauppaan sisään minusta tossa lukee US $424.00 + Shipping costs : US $19.99 eli reilusti kalliimpi kuin mitä saisit HETI suomen kaupasta
Kurssit kuntoon.. $1=0,68 euroa.... edit...Anyway... ostaja joutuu maksamaan tullit, jos tilaa amerikasta. edit 2... tavara tulee yleensä 8-päivässä lätäkön yli.
joo tiedän mut tuo tulli pistää sille suomen veron päälle kurssi otettu forex.fi se on nyt 8.12-2007 kl0 11:05 = 1 Euro = 1,43 Yhdysvaltain Dollaria $424.00 + Shipping costs : US $19.99 = 295,49€ + 13,93€ + suomen tulli maksu ja jos et hae sitä tullista niin + posti koti ovelle n: 10€ eli tuo on minusta kätevämpi ostaa suomesta tai esim saksa on halvempi kuin jenkit ja Aasian maat on tosi halpoja suomalaiselle
Tarkennetaan vielä sen verran että tullista saadun tiedon mukaan digikameroista EI mene tullia, syytä tähän en tiedä.
minulla ainakin canonin digikamerassa on piilotettuna vaihtoehto josta saa vaihdettua PAL>NTSC ja toisinpäin.
Itse meinasin hankkia Sanyo HD700 kameran amazon.com kautta. Hinta pixmaniin verrattuna lisävarusteilla on luokkaa -50% tullien jälkeen eli rahallisesti kannattaisi (ja jos ei jää tulliin niin aina vain lisää bonusta). Mutta? -Miten yhteensopivuus jännitteet/pistokkeet/pal-ntsc? -Miten takuu asiat toimii amazonissa?
joudut luultavasti hommaamaan jonkun virta-adapterin jos kamerassa itsessään on latausominaisuus ja haluat sitä käyttää, muuten paristot/akut ovat (ainakin tähän mennessä olleet) samanlaiset kuin suomessakin myytävät/käytettävät.
Ok eli akun lataamista varten tarvitsee adapterin. Entäpä onko tuolla pal/ntsc väliä kun kysy on digikamerasta?
luutavasti sen pystyy vaihtamaan suoraan kamerasta ja jos ei pysty niin sitten jollakin kamerapäivityksellä se mitä luultavammin onnistuu, eikä se ntsc kauheasti nykylaitteilla kuitenkaan vaikuta on vain pikkueroja mutta minulla ainakin dvd-soitin toisti suoraan ntsc muodossa poltettuna olevat video- ja diaesityslevyt. vanhoilla telkuilla voi tosin aiheuttaa ongelmia näiden toisto, tietokoneella näkyvää eroa en ainakaan itse huomannut.