kamera ostossa?

Discussion in 'Digikamera ja valokuvaus -keskustelualue' started by enila, Feb 3, 2008.

1. enila

enila Member

Trophy Points:
    11
    olen ostamassa kameraa. en vain tiedä millaista. canonin powershotit ja ixuxset on ollut katselussa mutta niitä on noin sata eri mallia ja olen kevyesti hukassa. jos siis jollain mielenkiintoa ja tietoa auttaa, olen isosti kiitollinen.

kameralta haluan seuraavia asiota:
    -n400e hintaa (jos ihan sikahyvä hintalaatu-suhde jossain kalliimmassa, olen valmiks maksamaan enemmänkin)
    -vähän enemmän kuin perusominaisuuksia ts. toki normaalikuvausta juhlista muta myös valokuvausta vapaa-ajan harrastuksena
    -ei tarvitse olla uusin malli, jossa maksaa uutuudesta ja yhdestä uutuusominaisuudesta jos tarjolla vastaava ilman yhtä erikoisominaisutta
    -en halua kantaa 10kg kameralaukkua, mutta käsittääkseni esim powershotit eivät ole ihan pienimmästä päästä ja en tiedä onko sekään ongelma.
    -saako hintahaitarillani digijärkkäriä vai onko ainut vaihtoehto pokkari.

vai kannattaako säästää lisää ja ostaa joku hintavampi?

2. Quiote

Quiote Moderator Staff Member

Trophy Points:
    46
    Saa, esim. olympus E-410 14-42mm lasilla lähtee mukaan n.460€ hintaan.

Tuo hintaluokka rupeaa olemaan juuri siinä rajalla, saat hyvän pokkarin, mutta järkkärin saisi myös jos laittaisi taaloja peliin hieman enemmän.
    Järkkärit tuppaa olemaan jälleenmyynti vaiheessa myös arvokkaampaa tavaraa kuin pokkarit.

Itse ajattelin viime kesänä myös ostaa pokkarin, Canon powershot IS S5:sen, mutta päädyin lopulta järkkäriin, enkä ole kertaakaan katunut :)

Kannattaisi melkeen säästää lisää ja ostaa vaikka joku aloittelija Nikon, Canon tai Pentax järkkäri.

Mutta järkkäreissä on se huono, putkia ei esim. tunturiin jaksa kaikkia roudata, vaan pitää valita millä kuvaa, kun superzoom pokkareissa zoom vastaa nykyään melkein jokaisen tilanteen tarpeita.

3. paspalo

paspalo Regular member

Trophy Points:
    26
    Takin taskussa kulkee ihan kevyesti Canon S3is tai Olympus SP-550. Molempia saa n.300.- hintaan ja ovat hintansa arvoisia. Näistä kahdesta itse ottaisin Canonin. Ja perusteena ihan vain se, että se käyttää SD-korttia eikä XD:tä, niikuin Olympukset.
    Ja Canonista nimenomaan tuo vanhempi S3 malli, eikä uudempaa S5:tä

Share This Page