Ostin tammikuussa ixus 85 digikameran, johon tuli vikaa pari viikkoa sitten. Yhtäkkiä kun kuvauksen jälkeen laitoin virrat pois jätti kamera objektin ulos, ruutun tuli "toimintahäiriö, käynnistä uudelleen" ja virrat sammui. Uudelleenkäynnistys ei auttanut mitään vaan kamera ilmoitti samaa ja piti kummalista särinä-ääntä. Annoin sitten pienen kopautuksen kämmenellä jonka jälkee alkoi toimimaan taas, mutta pitää ihmeellistä ääntä. No vein sitten tähän ostopaikkaan huoltoon kameran helsingin ruoholahteen. Nyt tuli viesti että ongelma ei kuulu takuun piiriin. Kamerasta kuulemma löytynyt hiekkaa korjaus maksaisi 219e (uutena kamera oli 179e) ja ei korjattuna n.71e. Miten kamerassa edes voi olla hiekkaa? Voiko liike muka päättää että tämä tsekkaus maksaa 71e?
Kustannusarvion tekeminen maksaa aina. Tosin tuo 71EUR kuulostaa aika paljolta. Päädyit sitte kumpaan vaihtoehtoon tahansa, pyydä kuvat mistä ilmenee että kamerassa on hiekkaa.
Hiekka ja kamera vaan eivät sovi yhteen. Kameran liikkuviin osiin voi päästä hiekkaa helpostikin; taskussa, kassin pohjalla, tuulisella säällä... Omalle kameralle rakkaat lapsukaiset järjestivät huoltokäynnin kuvailemalla hiekkakuopalla. Lopputulos 60.- lasku ja kamera roskapönttöön
Pyysin kuvia ja 2kpl niitä myös sain. Kyllä siellä muutama pieni hiekannippu näkyy olevan. Se tässä mielestäni on vääryys, että pelkkä kameran avaaminen ja kiinni laittaminen maksaa 40% uuden kameran hinnasta. Korjaus puolestaan maksaa 122% uuden kameran hinnasta. Erittäin kyseenalainen tapa tehdä bisnestä. Varmaan jatkossa ostan elektroniikan muualta kuin verkkokaupasta.
minulta ne kusetti yhden prosessorin uus n:2kk prossa meni rikki tai se että se meni rikki selvisi kun lainasin kaverin koneesta osia selvisi että prossa on rikki kun kaikki muut osat toimi no vein prossan verkkokupan huoltoon ne soitti seuraavana päivänä et voi tulla hakemaan pois minähän menin tiskillä sanoi että 49e minä siihen että mistä hyvästä kun on takuu voimassa he sanoivat että prossu toimi ja sen testaaminen maksoi 49€ Aiheettomista palautuksista veloitamme huollon tarkastusmaksun nähtävästi verkkokauppa.com on keksineet tavan kiertää takuusta aiheutuvat kustannukset vaikka lähetin S-postilla kopiot kuisteista että olen vuoden aikana ostanut yli 9000€ tavaraa vastaus oli EN SITTEN pistin asian kuluttaja asiamiehelle vastaus oli että kun tuo on harmaata aluetta ja sun häviö noin pieni niin emme tee mitään no nyt tyhmänä ostin läppäriin creativen X-Fi ääni kortin no se ei toiminutkaan koneessa menin huoltoon vastaus oli tuo kanettava ja ääni kortti tänne katsoimme sitä mut nyt viisastuneena kysyin mitä se maksaa vastaus oli minimi 30e maxsimi ? ja loppujen lopuksi ne toteisi kalliiseen hintaa että ei toimi olisin palauttanut koko ääni kortin mut palautus aika oli mennyt umpeen ja koska läppäri ja ääni kortti oli mökillä mukana niin en viittynyt tulle keski suomesta ruoholahteen vain paluuttaakseni ei toimivan kortin viime aikoina jäänyt vain paskaa käteen verkkokaupa.comista joten vetäköön idiootit käteen
Verkkokaupalla sinäänsä ei pitäisi olla osuutta siihen mitä Canoin valtuutettu korjaaja sanoo... näin käy missä tahansa kaupassa.