Kameran kuvat koneelle ? ongelmia laittamisessa.

Discussion in 'Kannettavat tietokoneet' started by Datis__, Dec 26, 2010.

1. Datis__

Datis__ Member

Trophy Points:
    16
    Eli en saa kamerani kuvia koneelle. Yritin laittaa niitä USB.johdon avulla mutta siihen ei tule sitä valikkoa mikä normaalisti tulee. Eli minkään laista juttua ei tule kun yhdistän USB-johdolla kameran koneeseen.

Sain kuvat toisella käyttäjällä koneelle,mutta en pääse enää tuolle käyttäjälle joten haluaisin ne myös toiselle käyttäjälle.

2. 1pertti

1pertti Senior member

Trophy Points:
    243
    Minulla käy tuntemattomasta syystä joskus samoin, eli kuvien valinta- ja siirtosovellus ei käynnisty, kun kamera yhdistetään. Jos näin tapahtuu, olen käynnistänyt kyseisen sovelluksen käsin eli Käynnistä -> Kaikki ohjelmat -> Canon Utilities -> Canon Camera Window. Sitten siirto on sujunut normaalisti.

Eli etsi oman kamerasi mukana tulleista ja koneelle asennetuista ohjelmista tuo vastaava sovellus ja käynnistä se kameran ollessa kytkettynä.

Lisäys: Muistathan tehdä tärkeistä kuvistasi myös varmuuskopion ennen kuin poistat kuvan kamerasta.

Last edited: Dec 26, 2010
  3. Datis__

Datis__ Member

Trophy Points:
    16
    kiitos paljon täytyykin kokeilla tuota ! löytyyykö tuo ohjelma siis kameran merkin nimellä ?

4. zipperi

zipperi Regular member

Trophy Points:
    28
    Itse asiassa kun tökkää kameran USB-johdon tietokoneeseen ja kameraan virrat, pitäisi kohdassa Tietokone näkyä jotain eli kameran muistikortti - ainakin Win7:ssa ja Vistassa kunhan Windows asentaa sopivan ajurin.

5. 1pertti

1pertti Senior member

Trophy Points:
    243
    No miinpä näkyy. Sieltä voi Windowsin ohjatulla toiminnolla tuoda myös kuvat koneelle. Oletuksena näytti olevan, että kaikki kuvat kortilta tuodaan ellei erikseen valitse, mitä kuvia ei tuoda. Canonin omassa ohjelmassa taas valitaan joko kaikki tai vain ne, jotka halutaan.

Luulisin, että kameran nimi tulisi yleisesti oletusnimeksi kansiolle, johon kameran ohjelmisto asennetaan. Tosin eri valmistajilla voi olla eri käytäntöjä ja asentaessakin voi itse vaihtaa oletuskansion nimen.

6. zipperi

zipperi Regular member

Trophy Points:
    28
    Canon asentaa kansiot Canon ja/tai Canon Utilities.

7. Datis__

Datis__ Member

Trophy Points:
    16
    Minulla on Sonyn kamera.Itse kun kokeilen niin en huomannut että sinne olisi joku Sony niminen juttu tullut. Pitääkin kai kokeilla uudestaa...

Share This Page