Eli en saa kamerani kuvia koneelle. Yritin laittaa niitä USB.johdon avulla mutta siihen ei tule sitä valikkoa mikä normaalisti tulee. Eli minkään laista juttua ei tule kun yhdistän USB-johdolla kameran koneeseen. Sain kuvat toisella käyttäjällä koneelle,mutta en pääse enää tuolle käyttäjälle joten haluaisin ne myös toiselle käyttäjälle.
Minulla käy tuntemattomasta syystä joskus samoin, eli kuvien valinta- ja siirtosovellus ei käynnisty, kun kamera yhdistetään. Jos näin tapahtuu, olen käynnistänyt kyseisen sovelluksen käsin eli Käynnistä -> Kaikki ohjelmat -> Canon Utilities -> Canon Camera Window. Sitten siirto on sujunut normaalisti. Eli etsi oman kamerasi mukana tulleista ja koneelle asennetuista ohjelmista tuo vastaava sovellus ja käynnistä se kameran ollessa kytkettynä. Lisäys: Muistathan tehdä tärkeistä kuvistasi myös varmuuskopion ennen kuin poistat kuvan kamerasta.
Itse asiassa kun tökkää kameran USB-johdon tietokoneeseen ja kameraan virrat, pitäisi kohdassa Tietokone näkyä jotain eli kameran muistikortti - ainakin Win7:ssa ja Vistassa kunhan Windows asentaa sopivan ajurin.
No miinpä näkyy. Sieltä voi Windowsin ohjatulla toiminnolla tuoda myös kuvat koneelle. Oletuksena näytti olevan, että kaikki kuvat kortilta tuodaan ellei erikseen valitse, mitä kuvia ei tuoda. Canonin omassa ohjelmassa taas valitaan joko kaikki tai vain ne, jotka halutaan. Luulisin, että kameran nimi tulisi yleisesti oletusnimeksi kansiolle, johon kameran ohjelmisto asennetaan. Tosin eri valmistajilla voi olla eri käytäntöjä ja asentaessakin voi itse vaihtaa oletuskansion nimen.
Minulla on Sonyn kamera.Itse kun kokeilen niin en huomannut että sinne olisi joku Sony niminen juttu tullut. Pitääkin kai kokeilla uudestaa...