Hei Minulla olisi tässä nytten semmoinen pulma. Minulla on ollut monet vuodet sama kamera ja olen aina halunnut ostaa paremman. Paljon paremman. Aina on tullut jotain muuta ostettavaa, mutta nytten minulla olisi jonkin verran rahaa käytettäväksi Digikameran ostoon. Elikkä nytten pitäisi ostaa semmoinen ihan näppärä vehje. Jolla saa hyviä kuvia. Entinen Digikamerani on Canon Ixus 50 ja sen ostin silloin kun se tuli myyntiin ja hintaa oli silloin joku 300 euroa muistaakseni. Nytten suurinpiirtein budjetti olisi joku 500 euroa. Siitä alle olisi ihan kiva saada joku. Ja kamera menisi ihan harraste käyttöön. Joka tulisi erittäin hyvään kotiin ja jolla otettaisiin aika paljon kuvia. Siis ihan hirveänä otetaan kuvia. Elikkä mitäs teillä olisi sanoa. Ostanko jonku Järjestelmä kameran. Canon 450D, 500, 550D. Nuohan on yli 500 euroa. Mutta siitä voi katsoa jos erissä maksaa. Mutta olisko jotain noita samoja ixus malleja, että mikä niissä olisi paras. Onko tuo kosketusnäytöllinen ixus 200 mistään kotoisin. Kiitos.
Paremmat kamerat on ain kivoja, mutta niillä ei välttämättä saa yhtään sen parempia kuvia. Eli siis jos otat kuvan ensin jollain pokkarilla ja sitten järkkärillä samasta kulmasta ja samoilla automatiikoilla, niin se kuva ei maagisesti muutu siitä oleellisesti paremmaksi. Jos haluaa oikeasti muuttaa sitä kuvaamista, niin manuaalisäätöinen kamera ja niiden säätöjen vaikutuksiin perehtyminen on aika välttämättömyys. Canonin pokkareissa se tarkoittaa käytännössä powershotteja tai järkkäreitä. Jos siis haluat niitä samoja kuvia kuin aikaisemminkin, mutta hieman paremmalla laadulla, osta uusi ixus. Jos haluat oikeasti perehtyä kuvaamiseen ja saada jotain uutta aikaiseksi, niin hanki käsisäätöinen kamera. Käsisäätöisillä voi ja saa kuvata myös automaatilla halutessaan.
Canon Ixus 50 saa suurinpiirtein tämmöisiä. Tuossa omia itse otettuja kuvia vuosien varrelta. Pitäisi lisätä sinne jotain 20 uutta kuvaa. Tietenkin noitahan on vähän muokattu, että näyttävät jotenkin paremmilta. Mutta justiinsa haluttais justiinsa paremmat pixelit ja kaikki. Tietenkin nuo on kehittnyt nuo kaikki kamerat aika hyvin tässä vuosien varrella. Onko semmoinen säätely sitten vaikeaa. Mitä tuossa nykyisessä kamerasas, niin aika helppo kuitenkin ne perus jutut tehdä. Mutta jos tietenkin saa automaatin päälle järjestelmä kamerassa, niin sehän on ihan kiva juttu ja sitä myöten sitten kokeilee, että miten menee tämä asetus. Että suosittelet siis Järjestelmä kameraa minulle.
Paremmat pixelit ja kaikki? Aluksi oli mielessä joku Canon G11 tai S90, mutta noiden kuviesi perusteella lähtisin katselemaan järkkäreitä. Hyviä kuvia, vaikka noista photoshopatuista ei aina ota oikein selvää millainen se kuvaamisen taito oikeasti on. Aika moni ottaa kuitenkin järkkärillä huomattavasti huonompia kuvia kuin sinä tuolla Ixuksellasi. Edit: Ja ei se säätäminen niin vaikeaa ole. Aukko, aika ja polttoväli on ne millä eniten pelataan.
Tuossa pari Olympus.ta SP-590UZ Tekniset tiedot SP-800UZ Tekniset tiedot noissa automatiikka ja myöskin pääsee tutustumaan monipuolisiin säätö mahdollisuuksiin. Itsellä samaa sarjaa vähän vanhempi, satunaiselle kuvaajalle vallan mainio laite ja josko näissä uusissa versoissa nopeutta lisää? niin ok. 560.nen on vähän hidas luontokuvailuun, mutta löytyy sieltä sarjatulitus ja paljonkin eri säätömahdollisuuksia. Tuntuvat foorumin käyttäjät olevan kovin tyytyväisiä noihin SP-xxxUZ sarjalaisiin. Tuolta löytyy mallit ja käyttäjä arvostelut. http://fin.afterdawn.com/vertailu/valmistaja.cfm/olympus Edit: tuossa parit kuvat "auringonlasku automatiikalla" http://oma.afterdawn.com/nuijja/show_image.cfm/25135/full/ http://oma.afterdawn.com/nuijja/show_image.cfm/25133/full/ Tässä taisi olla manuaali, eli aika ja aukko ilman lisävaloa kohdilleen. http://oma.afterdawn.com/nuijja/show_image.cfm/25164/full/
Olympus näyttää ihan kätevältä laitteelta. Näitä pitäisi käydä testaamassa. Vaikka jossain liikkeessä. Gigantissa on noita, mutta niissä on aina battery loppu, niin ei pääse testailemaan ikinä mitään. pitää vain joku tuommoinen kiva paketti saada. Sitäkin olen miettinyt, että ostaa järjestelmä kameran ja sitten ostaa semmoinen pikkuisen Canon Ixuksen tasku mukaan. Kun järkkäriä ei nytten koko ajan viitti pitää mukana. nmnmn Mutta kiitos vinkeistä. Tämä kyllä vaikea tilanne. Kun ei halua mitään kakkaa ostaa.
Itellä on tollanen canon ixus 100IS jonka saa anttilasta vaivasella 160€ ja paketissa kaikki tarpeellinen mukana muistikortista lähtien. Todellä näppärän kokonen kamera koko ajan mukana kuljetettavaks, nopeasti toimiva ja hyviä kuvia irtoo. Jää sit järkkäriinki vielä rahaa 340€. http://www.netanttila.com/webapp/wc...yId=20670&catalogId=1444&ddkey=ProductDisplay
Samoilla linjoilla kuin Hmmmh. Sen verran hyviä kuvia oli galleriassasi, että pokkarikamera alkaa jo olla rajoittava tekijä ja järkkärin hankkiminen voisi olla paikallaan. Ixuksen tms. ostamista järkkärin rinnalle olen myöskin harkinnut, kun melkein 10 kilon kamerareppua ei jaksa joka paikkaan raahata. edit: Kävinkin samantien ostamassa Ixus 95IS:n. Maksoi 99,- Gigantissa. Nyt ei jää enää yksikään kuva ottamatta
Jos vertaa järkkäriä ja tollasta Olympusta ni muutaman jutun siinä Olympuksessa menettää: - Objektiivien vaihtaminen, hei hei halvat ja hyvät kiinteäpolttoiset - Syväterävyyden hallitseminen vaikeampaa pienen kennon takia - Pienin aukko yleensä jotain f10 paikkeilla. Yritä sitten saada päivällä esim veden virtaus näkymään. - Hot shoe, eli salama on ja pysyy kamerassa kiinni. Sitä ei siis juurikaan kannata käyttää muuhun kuin vastavaloon kuvatessa. - Kunnollinen manuaalitarkennus - Pitkät valotusajat. Olympuksessa 4s, kun yöllä tulee usein käytettyä 20-30s valotuksia. - Sarjakuvaus Olympuksessa 0,87 kuvaa/s, kun järkkärit ottaa sen min 3 kuvaa/s - RAW - Filttereiden saanti vaikeaa tai mahdotonta Lukuisia muita pienempiä juttuja, mutta noi nyt on niitä mitkä itselläni ottaa päähän jos joutuu pokkareilla kuvaamaan...
Pistänpä tähän samaan ketjuun, että mitäs mieltä olette tuosta Casion EX-FH20-kompaktista? http://exilim.casio.com/products_exfh20.shtml Siinähän on CMOS-kenno ja RAW-tallennusmuoto. Ja sarjakuvauskin on 40 kuvaa / sek.
Elikkä Järjestelmä kamera kanttii sitten ostaa. Kyllähän tuo aika paljon tuntuu rahapussissa. kun pitäis tietokonekkin ostaa, mutta kyllä tuo kameraa olen pitkin aikoihin odotellut. Elikkä joku canon. Mitäs noissa CANON EOS 450,500,550. On sitten uutta, että löytyykö sama paketti jokaisesta. Tuo 1000Kit mikä lienee onkaan, niin se oli jotenkin tökerö.
Jos budjetti antaa myöden, niin osta mielummin uudempi malli tuosta, koska G11:ssa on tiputettu pikselien määrä järkevämmälle tasolle ja kohina on vähentynyt rajusti. Toinen vaihtoehto Canonin mallistossa voisi olla tämä: http://www.canon.fi/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_Camera/PowerShot/PowerShot_SX1_IS/
pitääpä tuossa katsoa. pitää katsoa onnea jos saisin jostain senttihuuto kaupasta itselle kameran huudettua. hehehe sentti.fi sivulla olisi se 650 huutoa hehehe hemmetti kun noita kameroita on jo liikaa, ei tiedä kohta mitä sitä ostaa. Kun kaikki sanoo, että on hyvä