Olen tässä viimeisen 2 kuukautta yrittänyt saada 5850:aa, tuloksetta. Ensin Multitronic kusetti päin näköä, ja sitten soitin Jimmsille, joka varmisti, että heillä on yli 25 suoraan hyllyssä. Eipä ollut, ja eivät tiedä koska tulee lisää. Itsehän näin pikkulellikkipentuwhateva lapsena en tietenkään maksa itse konettani vaan isukki. Hänkin sen verran suuttunut tuohon toimintaan, että olisi valmis sijoittamaan vielä satasen lisää, jos koneen saisi käyntiin. Samassa tilauksessa on myös NH-D14, eli tällä hetkellä Saksasta tilattu kone seisoo tyhjän panttina. Tuollaiseen: prossuna i5 750, muistina 4G 1600MHz, tuskin noistakaan jää pullonkaulaksi? CM Storm Sniper, eli pitäisi mahtua, ja 650W powerin luulisi riittävän. Mutta itse kysymys: Onko tuo 5870 sen satasen parempi, kuin 5850? (5870:aa oli ainakin viimeksi kun katoin vielä varastossa) Kun kortit kumminkin vanhentuvat ajallaan, ja minusta melkein 400€ näyttiksestä on aika paljon.
Onse 20-30% parempi kuin 5850 ja hintaa on kanssa se 30% enemmän joten hirveästi ei häviä hinta-laatu suhteessa. Tolla koneella ei jää pullonkauloja myöskään.
itse kun päivitän ostan 5850, koska 5870 on hiukan liian kallis tehoeroon mielestäni. samalla hinnal, halvemmalla. saa 5850:n uuden jäähdytyksen ja kelloja isommalla, ehkä 5870 tasolle
Tuota 5850 ei saa isoveljen tehoihin vaikka kuinka kellottaisi. Sekä 5870 ei tarvitse vakiota parempaa jäähyä kellotusta varten. Ihan yhtä hyvä hintalaatu suhde HD5870 kortissa. Tehoerokin on huomattava raskaissa peleissä ja ohjelmissa. Mielestäni tuolle 100e hintaerolle saa vastinetta. On niillä sen verran eroa kumminkin. En sanoisi et nämä DX11 kortit vanhenee ihan heti ja tehoakin tämänhetkisissä riittää pitkälle.
Jos tehoeroa tarkoitat niin Mark06 noin 3500p eroa. Sen kyllä huomaa tehoissa. 100e tehokkaampi on HD5870 ja sitäkin voi kellottaa tarvittaessa. HD5850 Crossfire on yhtä tehokas kuin HD5870. Siitä voit päätellä tehoeron.
Kiitoksia vastauksista. Kommenttienne perusteella vaihdettiin 5850:n tilalle. Lupasivat perjantaiksi.