Kannattaako asentaa eTrust Internet Security Suite r1

Discussion in 'Virukset ja haittaohjelmat' started by Camee, May 12, 2006.

1. Camee

Camee Guest

Jonkun lehden mukana tuli otsikossa mainittu ohjelmaromppu. Olen viimeisen kuukauden miettinyt näitä tietoturva-asioita. Asennettuna F-Secure, joka on hommansa hoitanut, mutta on maksullinen.
    eTrustin palomuuri on aivan ZoneAlarmin näköinen, eli on varmaankin hyvä. Virusturvassa olen ollut kahden vaiheilla. Avast tai eTrust.
    Vai joku muu?
    Onko kokemusta tai muuta parempaa tietoa, kannattaako tuo eTrust asentaa, koska joka tapauksessa olen F-securesta luopumassa?
    Olen hyvin kiitollinen, jos saan palautetta tässä asiassa.

2. Nortti

Nortti Regular member

Trophy Points:
    26
    Trust® Internet Security Suite -paketti vuodeksi ilmaiseksi käyttöön tuli Tietokone -lehti 2/2006 mukana, josta itse sen asensin.
    Ohjelmapakettiin kuuluu mm. eTrust® PestPatrol® Anti-Spyware -ohjelma, joka on testeissä ollut kärjessä.

Mulla on se asennettuna kakkoskoneeseen, jota käytän 1-2 kertaa viikossa. Ei ole ollut ohjelman kanssa mitään ongelmia, päivitykset ovat tulleet hyvin.

Tietoturvapaketista on tuolla tietoa:

http://www.ca.com/offices/finland/products/internet_security_suite.htm

Tuolla asennusohje:

http://www.ca.com/offices/finland/products/etrust_internet_security_suite_asennusohje.pdf

Last edited: May 12, 2006
  3. Camee

Camee Guest

@Nortti

Kiitos infosta. Voin siis hyvillä mielin sen asentaa.

4. aaxxeell

aaxxeell Regular member

Trophy Points:
    46
    Jos ohjelma (eTrust) näyttää toiselta ohjelmalta joka on hyvä (ZoneAlarm) niin eikös juuri kannata ihmetellä että ovat kopioineet eli tavallaan haittaohjelmaksi jonka ulkoasu on kopio ;)

Tässä ei nyt mitään onneksi hätää ole sillä eTrust palomuuri käyttää juuri ZoneAlarmia ja heillä on yhteistyösopimus.

5. Camee

Camee Guest

Okei. Kiitos infosta. Hyvältähän tuo eTrust tuntuu. Päivitteleekin aamulla ensimmäiseksi itsensä. Saa taas vuoden menemään ilman että tarvii ajatella koko asiaa :) (vuoden lisenssi)

Share This Page