niin olen ostamassa jimmsiltä konetta ja aattelin koota ite, mutta en ole ennen koonnut. eli kannattaako minun vai liikkeen koota kone?
Ei se mitään aivokirurgiaa ole ja tuubista löytyy paljon hyviä opetusvideoita. Huolellisuutta ja kärsivällisyyttä niin hyvin se menee.
Ei kukaan voi kasata toista konettaan ennenkuin on kasannut sen ensimmäisen. Tietty jos nurkista löytyy joku vanha kone niin sillähän vois ensin vähän tutustua komponenttien käsittelyyn. Netistä löytyy erinomaisia opetusvideoita, kuten sanottu, ja jos ongelmia tulee niin voit kysyä vaikka täältä ja varmasti saat apua. Jimmsin kasaus on niin kallis että voit laskea itelles jo ihan hyvän "tuntipalkankin" hommasta ja samalla saat loppuiäksi tarvittavaa oppia seuraavia kokoonpanoja ja päivityksiä silmilläpitäen, suosittelen lämpimästi.
Muistan kun ostin itse ekan osisssa olevan koneen. Kyllähän tuo alkuun jännitti että kuinka se sujuu? Noh ihan hyvin se meni! Sain jopa ekalla kerralla kaiken oikein ja ilman sen kummempia ohjeita. Kun oli kuitenkin valmiiksi opiskellut netistä, että mihin ne osat tulee. Nyt olen varmasti sen 50 erillaista konetta kasannut tutuille ja kavereille. Kaikki on toimineet, välillä tullut kommervinkkejä kuten muisteissa maanantai kappaleita etc. Siitäkin on selvitty hakemalla täältä apua (vanhoista) keskusteluista ja sitten kysytty itse jos ei löydy jo vastausta... Elikkä kannattaa ehdottomasti kasata joka koneelta rohkaistuu enemmän!
Itse olen kasannut elämässäni jotakuinkin 30-50 konetta. Nykyään sujuu kuin vettä vaan. Tosin vielä on aina yksi vaihe joka jännittää.. Se on Coolerin kiinnitys. Niissä on aina mukana hyvät manuaalit mutta silti siinä on niin paljon joka voi mennä pieleen.
Oma kone maksoi sen ~1500 ja mietin silloin samaa. Ohjeita kun seuraa ja prossun coolerin kanssa on varovainen niin kyllä se siitä! Kasaa ehdottomasti itse ja käytä se 79 euroa vaikka steamiin