Kannattaako halpoja luureja ostettaessa valita merkkituote

Discussion in 'Yleistä keskustelua digitaalisesta musiikista' started by Yottabyte, Jul 26, 2008.

1. Yottabyte

Yottabyte Regular member

Trophy Points:
    46
    Niin eli tosiaan minun mp3-soittimeni kanssa menevät kuulokkeet ovat hyvin "dynaamisessa" käytössä ja kuulokkeita menee kolmesta kuuteen kappaletta vuodessa. Plugi vääntyilee yleensä ja lopuksi vain toisesta kuulokkeesta kuuluu ääni (eli kestävyyttä ei tule minun kokemukseni mukaan laadukkaammillakaan kuulokkeilla, sensijaan pitkämallinen plugi jollainen yleensä laadukkaissa kuulokkeissa on kestää huonommin). Siksipä ostan yleensä halp-oja/pis kuulokkeita. Minulla on ollut tämmöiset nyt kolmet:

http://www.jimmspc-store.fi/tuote/SBCHL145/00?t=false

Ja nyt ajattelin kysäistä, että jos ostan 20e budjetilla kuulokkeet, niin kannattaako kuitenkin hommata esim. Kossin, Sennheiserin, tai Zalmanin kuulokkeet, vai tuoko merkki hintoihin ilmaa. En halua nappeja, enkä toisaalta mitään komentokeskusta kehtaa päässäni kantaa, eli perus sankakuulokkeet tuohon philips tyyliin. Äänenlaatu on ihan hyvä olla kohtuullinen (huomioiden hintaluokan), enkä halua sellaisia jotka ovat halpuuttaan haitallisia kuulolle. Näitä olen katsellut:

http://www.jimmspc-store.fi/tuote/KTX-PRO1?t=false (nämä menevät juuri ja juuri rumuusasteeltaan)

http://www.jimmspc-store.fi/tuote/ZM-DS4F-B?t=false (näitä ei tuossa kaupassa ole, tietääkö kukaan missä olisi)

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=3616

2. Psst

Psst Member

Trophy Points:
    16
  3. Miitti

Miitti Regular member

Trophy Points:
    46
    CDON.COM:ista saa Porta Prot alle 26€. Suosittelen myös niitä, selkeästi parhaat tuolla hinnalla.

4. Yottabyte

Yottabyte Regular member

Trophy Points:
    46
    nuohan ne vasta rumat ovatkin :D, tosin minäkin olen kyllä kuullut että noissa on hyvä äänenlaatu. Pitää harkita

5. Boppex

Boppex Regular member

Trophy Points:
    26
    Mitenkäs olet uusia ostamassa aina? Eikö aikaisemmissa luureissa ole ollut takuuta? Itselläni nappikuulokkeet kestävät about 6kk, joten etsin sellaiset joissa oli 12kk takuu. Nyt olen saanut vaihdettua takuuseen luurit jo kolmesti. ;)

Suosittelen siis ottamaan jotkin vähän paremmat, kuten nuo koss porta proot, ja sitten säännöllisesti hyöväksi käyttämään takuuta.

Annetaan vielä lisäksi hyvä neuvo joka itselläni lisäsi edellisten luurien käyttöikää 2kk (eli aika paljon!). Teippaat maalarin teipillä kevyesti pari kierrosta sen plugi kohdan ympärille siten, että teippi tukee johtoa eikä päästä sitä taipuilemaan ääripäästä toiseen. Kaunishan se ei ole, mutta toimii paljon paremmin kuin ilman.

6. Yottabyte

Yottabyte Regular member

Trophy Points:
    46
    joo minä olen yleensä ruvennut teippailemaan asentoihin sitten kun ovat menneet jo rikki, taivuttanut sen oikeaan asentoon ja teipannut kiinni, sitten soi vähän lisäaikaa. Siinä vaan menee mp3-soittimestakin rikki tuo 3,5mm kolo, sitten ei soi millään luureilla. Muttamutta, seuraaviin laitan vähän tukea tuolla teipillä, kiitos vinkistä.

Takuita on niin turha pyytää alle kympin luureista, jos ostan jotain kalliimpaa niin nyt tajuan vissiin sitten pyytää takuita

7. LoBer

LoBer Regular member

Trophy Points:
    26
    Yksi varmoista valinnoista olisi Creativen EP-630 nappikuulokkeet. Loistava äänenlaatu, kolmen eri tulpat mukaan ja meluaeristävät hyvin. Itse löysin omani paikallisesta Citymarketista 19 e hintaan, netistäkin saa tuohon 20 paikkeille... Pärjännyt muitten huippukuulokkeitten kanssa loistavasti!!

siinä arvostelua ja tietoa:

http://mp3.ramedia.fi/index.php?topic=931.msg1500

http://fi.europe.creative.com/products/product.asp?category=437&subcategory=441&product=11397

Niin siis jos nappikuulokkeet olisivat hyvä vaihtoehto. Nämä voittavat monet luurit mennentullen!

8. puuppo

puuppo Member

Trophy Points:
    16
    Niin, tossa jo joku aikasemmin suositteli Kossin PortaProita, varmasti todella hyvät kuulokkeet hintaluokassaan. Itellä on Sennheiserin PX100:set ja todella hyvä ääni on, noita on sanottu ainoiksi luureiksi mitkä ovat samantasoiset kuin PortaProt tossa hintaluokassa, eli hyvät pitäisi olla. Minä ehdottaisin että käyt mielummin jossain elektroniikkaliikkeessä ja kokeilet niitä kuulokkeita ennen kuin ostat, jos suinkin mahdollista... Mutta siis kyllä sillä merkillä on väliä kuulokkeita ostaessa, esim. Sennheiserit on täysin eri laatua kuin vaikkapa Sonyt. Eli kauppaan testaamaan, mars, mars!

Tässä vielä kuvia noista luureista sekä arvostelu

9. Yottabyte

Yottabyte Regular member

Trophy Points:
    46
    kaipa tästä joutais :D

10. puuppo

puuppo Member

Trophy Points:
    16
    Juu, kannattaa harkita vakavasti noita PX 100:sia ja PortaProita, ite päädyin PX100:siin kun kävin kokeilemassa PortaProita ja noita Sennheisereitä kaupas. Huomasin että PortaProt ottaa ikävästi kiinni hiuksiin siitä kohdasta mistä ne sangat taittuu jos pidemmät hiukset on...Sennheisereissä en tällaista ongelmaa huomannut, joten valitsin ne, enkä ole sitä päätöstä katunut. Nyt ei tulis mieleenkään ostaa nappikuulokkeita, siinä häviää äänenlaadussa 100-0 sangallisille kuulokkeille.

11. Yottabyte

Yottabyte Regular member

Trophy Points:
    46
    juu kyllähän juttu on niin että noita porta proita en kyllä kehtaa pitää päässäni vaikka sopisivatkin :p, mutta täytyy kuitenkin kokeilla eri kuulokkeita ja katsoa että miten sopii päähän.

Minulla ei ole koskaan tullut mieleenkään ostaa nappikuulokkeita

12. puuppo

puuppo Member

Trophy Points:
    16
    Piä toi linja ni hyvä tulee :D

13. Yottabyte

Yottabyte Regular member

Trophy Points:
    46
    Juu ostin tommoset PX 100:set ja äänenlaatu on minun korvaani kyllä erittäin hyvä, bassotkin on syvemmät kun omistamissani suljetuissa kossin ur18 :)P) -luureissa, jotka ovat muutenkin todella jättimäiset. Nuo porta prot ei minun päähäni kyllä ihan niin hyvin sopineet. Mielessäni kävi myös että ostaisin tällaiset:

http://www.sennheiser.com/sennheise...dphones_wired-headphones&product=500155&row=2

mutta hyllyyn kuitenkin jäivät kun en tiennyt äänenlaadusta. Jos kuitenkin joskus hankin pelikäyttöön vielä jotkut suljetut halvemmat luurit, niin onkohan nuo mistään kotoisin?

14. puuppo

puuppo Member

Trophy Points:
    16
    Onnittelut uusista kuulokkeista! Ja mitä nohin toisiin luureihin tulee mitä mietit tietokonekäyttöön, ni kyllä sennheiserin kuulokkeet on kaikki hyvälaatusia, eli ihan varmasti hyvä äänenlaatu noissa on...

Share This Page