No, ostin 1v 7kk sitten uuden kannettavan, johon olen myöhemmin hankkinut kaiuttimet, erillisen näytön, hiiren ja näppäimistön joten ko. kone toimittaa nyt pöytäkoneen virkaa. Haluaisin vaihtaa läppärin itse kasattuun pöytäkoneeseen, jonka osia voisi ajan mukaan päivittää eikä tarvitsisi ostaa aina uutta konetta. Specsit: ASUS N73SV Intel Core i7-2670QM, 6M, 2.20Ghz (Inter Turbo Boost 3.1Ghz) 64-bit Win 7 Mobile Intel HM65 Express Chipsets 8GB DDR3 1333 SATA 750GB 7200RPM 17,3" LED-backlit 1920x1080 16:9 8ms NVIDIA GeForce GT 540M 1GB DDR3 HDMI USB3 Maksoi ostohetkellä 1000€ Ei vaurioita, paitsi näytössä lähellä molempia yläkulmia toisessa pieni (3mm) vaaleampi kohta joka näkyy vain todella vaalealla taustalla. Toisen kulman lähellä pieni rypäs (4mm) läpinäkyviä harmaita pisteitä(?). Kumpikaan ei osu silmään ellei ala tutkimaan. Takuuta ei ole enää koska konetta on puhdistettu. Todella hyvin pidetty. Kannattaako siis yrittää myydä kone ja kasata niillä rahoilla uusi? Paljonko pyydän? Budjettiin voin lisätä vielä reilut 200€ taskusta. Tulevalla koneella on tarkoitus surffata, pelata, elokuvailla ym.
Yleensä käytetyistä osista voi hyvin pyytää noin 60% uuden hinnasta. Läppäreissä ehkä aavistuksen enemmän. Tosta vois hyvinki saada 600-700 euroo. Se +200 euroo riittää hyvään pöytäkoneeseen. Joku muu voi kommentoida tota hintapuolta vielä.
En kyllä tuollaisesta hirveesti yli 500-600€ maksaisi, sillä saat uudemman paremman/vastaavan jo 800€. 800€ saa jo kohtuullisen pöytäkoneen, mutta hinta haitari on sellaisessa välissä, että pienelläkin panostuksella saa reilusti parempaa.
Onhan se sopiva. En välttämättä itse maksais noin paljoa mutta kyllä sieltä joku ostaja voi löytyä. Ja käytetystä tavarasta kannattaa aina pyytää vähän enemmän ja jos ei ostajia löydy niin laita vaikka hintaa alas 50-100€ ja laita kuvaukseen: "Hintaa laskettu 50€"
Heh. Pistä sit uus ketju ton mukaan http://keskustelu.afterdawn.com/t.cfm/f-215/ohjeita_konepaketin_kysymiseen-942249/ Katotaan sitä uutta konetta.