Kannattaako win7 uudelleenasennus, Neuvoja ensikertalaiselle

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by pete228, Nov 7, 2012.

  1. pete228

    pete228 Member

    Joined:
    Sep 13, 2010
    Messages:
    83
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Win7 pyörinyt kannettavalla ilman ongelmia n. 3 vuotta. Nyt alkoi ärsyttämään muutama asia. Tyhjiä kansioita siellä täällä vanhoista jo poistetuista ohjelmista. Muutama ohjelma ja tiedosto, joita ei saa mitenkään poistettua, vievät turhaa tilaa n. 2gigaa. En osaa kyllä sanoa onko käynnistyminen nyt sen hitaampaa kun alussa, ei taida suurta muutosta olla.

    Onko uudelleenasennus järkevä? Ainakin saisin aloittaa puhtaalta pohjalta mutta siinä menisi koko päivä kun latailee ohjelmia ja asentelee niitä ja kirjoittelee seriaaleja uudelleen. Tietysti voi käydä niin että jotakin seriaalia ei ollutkaan tallessa yms. Sitten jos ajurit eivät toimi, hermot menee. Yksi päivä menee vähintään. Kannettavalta löytyy recovery-storage tms. Lisäksi minulla on DVD:t jotka tein heti asentamisen jälkeen ohjeiden mukaan.

    Plussat ja miinukset taitavat mennä niin ettei asennus taida kannattaa? Jotakin ohjelmaa jolla poistaisi turhat kansiot ja tiedostot? ccleaneri ei ainakaan tähän pysty.
     
  2. Datanen

    Datanen Guest

    Joined:
    Sep 21, 2010
    Messages:
    5,322
    Likes Received:
    68
    Trophy Points:
    108
    Jos nämä tyhjät kansiot tai ohjelmat eivät haittaa koneen arkikäytössä niin silloin Windowsia ei kannata asentaa uusiksi. Voit myös kokeilla tätä tyhjien kansioiden etsintä ja poisto ohjelmaa: http://www.jonasjohn.de/red.htm

    Itse yleensä lataa ajurit/ohjelmat valmiiksi esimerkiksi usb tikulle ennen uudelleen asennusta. Tällöin niitä ei tarvitse erikseen alkaaa lataamaan asennuksen jälkeeen.
     
  3. 1pertti

    1pertti Senior member

    Joined:
    Sep 10, 2008
    Messages:
    9,159
    Likes Received:
    1,221
    Trophy Points:
    243
    Ohjelmia, joiden poisto ei onnistu Windowsin ohjauspaneelin poistotoiminnolla, voi poistaa Revo Uninstaller -nimisellä sovelluksella.
     
  4. pete228

    pete228 Member

    Joined:
    Sep 13, 2010
    Messages:
    83
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    No niin sain pikkuhiljaa poistettua tuon yhden ohjelman, piti asennella ties mitä vanhoja javoja. MItäs mieltä olette, voiko kaikki Javat poistaa tuolta ohjauspaneelin kautta. Eihän niillä mitään tee? Firefoxia olen huomannut javan liitännäisten hidastavan huomattavasti.

    Tarviiko Javaa mihinkään (muuhun paitsi sampopankin sivuille)
     
  5. Datanen

    Datanen Guest

    Joined:
    Sep 21, 2010
    Messages:
    5,322
    Likes Received:
    68
    Trophy Points:
    108
    Javan voi poistaa ohjauspaneelista jos et sitä mihnkään tarvitse. ( Esim osa peli sivuistoista voi vaati sen)
     
  6. pete228

    pete228 Member

    Joined:
    Sep 13, 2010
    Messages:
    83
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
  7. Datanen

    Datanen Guest

    Joined:
    Sep 21, 2010
    Messages:
    5,322
    Likes Received:
    68
    Trophy Points:
    108
    On turvallinen. Itse olen poistanut sillä tyhjiä kansioita jo ainakin 3 Windows koneesta eikä ongelmia ole tullut. ( Sovelluksen oletusasetuksilla).
     
  8. pete228

    pete228 Member

    Joined:
    Sep 13, 2010
    Messages:
    83
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    KIITOS!
     

Share This Page