Kannattava+TV-out?!

Discussion in 'TV-out -ongelmat ja -keskustelu' started by Adio, May 6, 2006.

1. Adio

Adio Guest

Joo eli TV-out oppas ketjussa olenkin jo kysynyt tätä mutta aloitin silti uuden ketjun. Eli siis kaverillani on Asus merkkinen kannettava. Ja siinä on SiS M760GX näytönohjain. käytössä on seuraavanlainen välikaapeli TV:n ja kannettavan välissä --> http://www.yeint.fi/index.php?main=64&productCat=1606&productID=11882
    Kun yhdistän piuhan ja otan näytönohjaimen asetuksista "toisen näyttölaitteen havaitseminen" niin näytönohjain löytää TV:n normaalisti ja siirtää työpöydän kuvan Telkkariin. Mutta kuva näkyy mustavalkoisena, vaikka olen näyttiksen asetuksista vaihtanut NTSC:n kohtaan PAL. muita vaihtoehtoja siinä oli PAL_N sekä PAL_M, kokeilin niitäkin mutta ei mitään eroa. Eli mikä auttaisi tähän?? Ja toinen ongelma on että työpöytä on TV:ssä aivan liian suuri, sekä kun TV:n ottaa käyttöön näyttiksen asetuksista se muuttaa itse tietokoneen työpöydän resoluution todella huonoksi, tähänkään ongelmaan en ole löytänyt tietoa että mikä siihen auttaisi. Olen myös varmuuden vuoksi ottanut kaverini TV:n kotiin ja kokeillut omalla ATI:n näytönohjaimella+ATI:n välipiuhoilla ja kuva siirtyi aivan normaalisti väreillä TV ruutuun.
    Eli voisiko joku auttaa minua noiden ongelmien kanssa, olisin erittäin kiitollinen.

2. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Tuo työpöydän laajentaminen on varmaan paras ratkaisu jos tuo tuossa "kloonitilassa" pakottaa molemmille laitteille saman resoluution.
    Onko tuon näytönohjaimen ajurit uusimmat mahdolliset?
    Käytitkö tuota ATI:n korttia tuolla samalla piuhalla (eli kun kaikki TV:eet ei tue SCART:in kautta S-videota joko ollenkaan tai vaatii TV:n asetusten säätämistä, jos pistit ATI:n suoraan S-Video sisääntuloon)?

3. Adio

Adio Guest

Ok.. pitää testata tota työpöydän laajentamista.
    Ajurit on uusimmat. Tai siis kun otin kaverin telkkarin tänne niin laitoin ATI:n kortista ATI:n omilla piuhoilla. Eli en käyttänyt ollenkaan kotona tota kaverin Scart-S-video+ääni piuhaa.

4. murkula

murkula Member

Trophy Points:
    11
  5. Adio

Adio Guest

Minusta pitäisi pärjätä ihan S-video piuhalla Eli siis Kannettavasta S-video piuha TV: S-video paikkaan. TV:stä en tiedä että onko siinä joku valikko mistä laitetaan S-video päälle.

6. murkula

murkula Member

Trophy Points:
    11
    Ahaa. Äänelle ei tarvitse erillisiä kaapeleita?

7. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    tuollaisella 3.5mm stereo<->2xRCA liittimellä saa äänet.

8. murkula

murkula Member

Trophy Points:
    11
    Tämä selvä, kiitoksia.

Share This Page