Eli kannettava olisi hakusessa lähinnä opiskelu- ja satunnaisesti peli- ja kuvankäsittely-käyttöön. Hintaa saisi olla n.500e ja tuolla mielellään tuplaydin-prossu ja jonkinmoinen näytönohjain. Nämä kaksi on tällä hetkellä harkinnassa (muitakin saa ehdottaa): Markantalon Fujitsussa olisi 2GB enemmän muistia, 70GB isompi kiintolevy ja hintaa vain 40e enemmän(ilmainen kotiinkuljetus). Acerissa ilmeisesti myös muistipaikat on täynnä, eli kiinni on kai 2X 1GB kampoja (vaikea laajentaa?). Mitä Fujitsun näytönohjaimen tiedoissa tarkoittaa: ATI Radeon HD 3470 Hybrid X2, ATI Radeon HD 3200? Onko koneessa siis 2 näytönohjainta, ja jos on, onko järjestelystä mitään hyötyä tehon kannalta? Onkos Fujitsun ja Acerin laadussa/akkukestossa suuria eroja? Fujitsu ainakin painaa hieman (300g) enemmän.
Uusi yritys linkitykseen: http://www.markantalo.fi/is-bin/INT...2M&Selected=Specifications#tProductTabcontent http://www.konebox.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=100212
Myös Samsung NC10 voisi olla hyvä vaihtoehto: Tietokone 3/2009 minikannettava -vertailun Toimituksen Valinta! "Samsung NC10 on laite, jossa lähes kaikki on kohdallaan. Näppäimistö on hyvä ja akkukesto suorastaan erinomainen (~7h muistaakseni). Sisäänrakennettu Bluetooth." Enpä usko, että tuolla summalla paljoon parempaa konetta saa. Painoakin vain 1,33 kg, joten kone kulke näppärästi mukana. Niin ja takuu 2v, joka on myös tärkeää kriteeri kannettavaa valittaessa. Ainakin mitä joskus muinoin luin, että juuri nuo fujitsun ja acerin halpa kannettavat sai käyttää koko ajan huollossa, eikä niissä ole kuin vuosi takuuta. Tiedä sitten mikä tilanne tällä hetkellä on. Mitä noihin sinun ehdottamiin kannettaviin tulee, niin itse en enää 3kg painoista tai/ja 2h akun kestoltaan olevaa kannettavaa sanoisi enää kannettavaksi. Yksi vaihtoehto voisi myös olla, jos minikannettavat eivät miellytä sinua: Säästä hieman enemmän rahaa ja tee samoin kun minä tein viime kesänä, eli osta 12" kannettava. Omaan msi pr 210 olen ollut täysin tyytyväinen, vaikka hintaa olikin 750e. Akku on suht hyvä +3h, 2gb muisti, paino 1,8kg, ati 1270 näyttis (joka on mielestäni riittänyt hyvin omaan satunnaiseen pelamiseen) ja tuplaydin-prossu. EDIT: Näyttääpä olenva vähän 12" myynnissä. Mutta tässä yks vaihtoehto HP 2230S P7370 12.1" 683€. Tosin kannattaa katsoa jospa muualta sais halvemmalla. EDIT2: Multitronic:sta saa 648€ Itseasiassa tuo kannettava täyttää kaikki kriteerit, jotka itse vaadin hyvältä kannettavalta ^^ . Tai no takuu on vain 1v, mutta HP on yleensä aina ollut luotettava merkki... Ps. Tuolla sivulla on todella loistava kannettava haku ;]