Kannettava hakusessa: arvio ja ehdotuksia

Discussion in 'Kannettavat tietokoneet' started by petzl, Apr 22, 2009.

1. petzl

petzl Member

Trophy Points:
    11
    Eli olen etsimässä kannettavaa hintaluokaltaan mielellään <600€.
    Mitä olisitte mieltä tästä Fujitsun koneesta

Mielellään kuulisin joitain ehdotuksia vastaavanlaisista muista vaihtoehdoista.
    Kone tulisi ihan peruskäyttöön: nettisurffailuun, leffoihin, musaan, (+ehkä joihinkin peleihin, mutta ei tärkeää) ja tehoja saisi kohtuullisesti olla. Hinta 600 alkaa olla jo aika max. ehkä 700 viel menisi.

2. al1714

al1714 Guest

Olen katsellut kanssa Amilo xa3530-006 konetta, entinen läppärini on vanha Acer ja tosi hyvin pelannut peruskäytössä, lähinnä kiinostaa toi hypridi näytönohjain.
    Paljon on puhuttu koneiden takuukorjauksista ja niiden pituuksista, sitä en tiedä pitäisikö tämä ottaa huomioon esim. takuulaajennukset.
    Toinen juttu on tietysti hankinta-ajankohta koska jos Windowsia käyttää niin heinäkuussa tulee Win7 optiot ostettaviin koneisiin, eli kannattaako nyt kiirehtiä jos sitten saa käyttiksen ilmaiseksi tai parilla kympillä tilattua, liekö jo päätösen asiasta tehneet. Ilmaisesta päivityksestä puhuttiin ainakin aikaisemmin, mutta Vista maksoi 17€.
    Eli oma pähkäilyni pyörii Acer,FujitsuSiemens,HP enkä vielä tiedä mikä olisi "yleishyvä" mahdollisten ongelmien sattuessa, siinäpä pulma

3. Mika_MR

Mika_MR Member

Trophy Points:
    11
    Itse olen pitkään katsonut lähinnä HP:n koneita, koska niistä muodostunut laadultaan hyvä kuva kuuleman perusteella. Fujitsuun en itse luota, koska olen omistanut fujitsun koneen, jossa ilmeni monenmoisia "selittämättömiä" vikoja.

Varteenotettava vaihtoehto on Hp dv5-1260, jonka hinta pyörii siinä 650e paikkeilla. Koneen mukana tulee kaukosäädin, joka on kätevä leffoja katsoessa/musiikkia kuunneltaessa. Koneessa on myös miellyttävä ulkonäkö ja tehot riittävät pelaamiseen.

http://www.tietokonekauppa.fi/tuotetiedot.php?koodi=19549

Itseä mietityttää vaan, että onnistuukohan vistan downgradaaminen xp:hen ongelmitta, jos siihen tulee tarve.

4. petzl

petzl Member

Trophy Points:
    11
    Kiitos vastauksista,

Tuo HP:n kone alkoi kyllä vähän kiinnostamaan. Paljonkohan siinä mahtaa olla akun kesto?
    Ja onko Fujitsu merkkinä ihan susi vai voisitteko suositella tuon aiemmin linkittämäni Amilon ostamista?

5. Mika_MR

Mika_MR Member

Trophy Points:
    11
    Kyseisessä hp:n koneessa on huono akun kesto esittelyiden mukaan ~2h. Omat kokemukset fujizusta oli pöytäkoneesta, joten osat ovat erilaisia... Yleisestihän kaikissa koneissa on samoilta tehtailta tulevat osat, joten merkillä ei sinänsä pitäisi olla merkitystä, muuta kuin ulkokuoren kanssa. Itse en kuitenkaan ostaisi fujitsua omien kokemusten takia.

6. Ddarud

Ddarud Regular member

Trophy Points:
    26
    HP:lla ainakin oli todella hyvä asiakaspalvelu kun jouduin sitä uuden läppärin saatuani kokeilemaan. Laturi piti surinaa. Soitin sinne ja vastasivat heti. Lupasivat lähettää uuden laturin. Tosin toimitusajaksi arvioivat 3 vk joka on pitkä aika laturista.

7. adata

adata Member

Trophy Points:
    11

Share This Page