Kannettava tietokone ei löydä langatonta verkkoa

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Anoura, Apr 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anoura

    Anoura Member

    Joined:
    Apr 3, 2009
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Muutama päivä sitten läppärini minulle tuntemattomasta syystä lopetti yhteistyön langattoman nettiyhteyteni kanssa.
    (Pahoittelen, ettei tietokonetermit ole oikein hallussa ja otsikkokaan ei oikein kuvaa ongelmaa)

    Oma tulkintani ongelmaan on se, että langattoman verkon (Tiscali) reititin(?) joko itse käynnistyy uudelleen kerran viikossa, tai se käynnistetään uudelleen koska se jumiutuu muuten. Aikaisemminkin koneeni ei tämän jälkeen aina ole löytänyt nettiyhteyttä 'langaton verkkoyhteys' listasta automaattisesti, vaan olen käynyt käynnistämässä reitittimen itse uudelleen ja tämän jälkeen netti on löytynyt. Kerran aikaisemmin tämä ei kuitenkaan toiminut, mutta kämppikseni sai yhteyden toimimaan tekemällä jotain, minkä jälkeen jouduin laittamaan verkon salasanan uudelleen -> netti toimi.

    Viime tiistaina (oletan, että) joku käynnisti taas reitittimen uudelleen, jonka jälkeen verkkoyhteys ei toiminut minun koneellani. Kävin itse käynnistämässä reitittimen uudestaan, jolloin netti toimi ehkä pari tuntia moitteettomasti, kunnes yllättäen yhteys katkesi taas. Sen jälkeen ei ole uudelleen käynnistäminen (koneen, reitittimen, langattoman verkkoyhteyden) auttanut.
    Koneeni kuitenkin löytää naapurien langattomat verkot, sekä yhdistyy langattomaan verkkoon (siis ei tähän 'ongelma verkkoon', jota ei kone ei löydä) ilman ongelmia.

    Yritän vielä tiivistää:

    - Reitittimen uudelleenkäynnistämisen jälkeen langatonta verkkoyhteyttä ei löydy (siis meidän verkon nimeä ei löydy langaton verkkoyhteys kohdasta)
    - Naapureiden langattomat verkot löytyvät kuten normaalistikin
    - Kone yhdistyy langattomaan verkkoon normaalisti
    - Lähiverkkoyhteys toimii
    - Mielestäni ongelma on korjautunut aikaisemmin reitittimen uudelleen käynnistämisellä,
    - Verkkokortin ajurit pitäisi olla up to date, koska niihin ei uudempia päivityksiä löytynyt

    Mielestäni poissuljetut ongelmat ovat viallinen verkkokortti ja sen ajurit, voin olla väärässäkin.

    Käytössä on WIndows XP
    Langaton verkko on Tiscali, jota käyttää viisi ihmistä
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page