Sitä tässä kyselisin teiltä jotka tietää,kun tilasin läppärin,Acer Aspire 5530:n enkä tiedä siitä sen kummemmin,nii ku meillä on kotikone ja siinä laajakaista yhteys niin voiko sen yhdistää myös läppäriin,vai tarvitseeko esim:mokkulan ja jos tarvitsee onko muita vaihtoehtoja kun mokkula??Sit ihan siitä mikä on himd johto??jos se nuin kirjoitetaan,sori en muista enään,nii mitä sillä tehdään,entä muisti korteilla??Kaikki tieto on +ssaa=)Kiitos vastaajille,kaipaan todella teidän tietäväisten apua=)!!
Sinulla on kotonasi modeemi, jolla tietokoneesi on yhteydessä internettiin. Suosittelen ostamaan sinua tämän wlan-tukiaseman ja tämän verkkokaapelin. Yhdistät modeemistasi johdon wlan-tukiasemaan. Sitten asetukset kuntoon. 20€:n sijoituksella voit käyttää kannettavaasi missä tahansa kotonasi, verkkojohdot eivät ole este. Wlan-tukiasema pitää suojata, mutta siitä on ohjeet käyttöohjeissa. Eli ostat tuon, niin voit langattomasti surfata netissä. Ei mokkuloita, ne ovat hitaita!
Juu,no entäs sitten kun haluan ottaa läppärini mukaan,mihin nyt satunkaan menemään.??Kiitos neuvosta=)!
Riippuu minne menet. Wlania et saa hyödynnettyä kuin kotonasi. Tietysti ystävilläsi/kahviloissa/hotelleissa voi olla wlan-verkko, mutta samanlaista kuuluvuutta kuin mokkulalla sillä ei ole. Mokkulat ovat vaan niin heikkoja, että itse en ottaisi. Wlanin säde voi olla 50m.
Niin,oishan se kotona kätevä,mutta kun olen monesti lapsenvahtina muualla kuin kotona,pitäisi kone toimia myös siellä,olen nähnyt monia,käyneet kylässä,joilla ei ole ollut mokkuloita yms koneessa,miten he sitten pystyvät kulkemaan koneen kanssa ilman mitään lisälaitteita(?)
Siis konehan toimii ihan missä tahansa jos on akku kiinni ja ladattuna(läppärit siis). Vai tarkotitko nyt tuota netti hommaa? Jos nämä monet ovat olleet kylässä niin he ovat voineet esim. yhdistää koneensa kylä paikan wlan verkkoon tai sitten heillä voi olla ollut sisään rakennettu 3g vastaanotin jolla pääsee nettii(korjatkaa jos väärässä). Himd johdolla tarkotit varmaa HDMI kaapelia?
Koneessa on ethernet- liitäntä. Jos löydät kyseisenlaisen liittimen jostain modeemista tai huoneen seinästä, piuha väliin ja nettiin. http://www.vision-systems.com/images/gigabit-ethernet_icon2.jpg Jos tiedät isäntätalon langattoman verkon salasanan, voit yhdistää sitä kautta langattomasti. Piuhan kanssa yhteys on aina varmin, joskaan ei aina vaivattomin.
Nii,kävin liikkeessä ja ikäväkyllä se mokkula pitää hankkia,olkoot hidas,kuhan voi pitää mukana sitä=)
Kävi kuitenki sellanen tuuri että säästän 149€,ku mokkula maksaa nuin paljo.me otetaan kimppa sopimus,niin saa mokkulan ilmaseksi=)Nopeudeksi laitetaan 1Mbit/s.niin voin kuljettaa konetta mukana=)
Tuo 1Mbit/s on teoreettinen nopeus. Oikeasti nopeus voi olla puolet siitä. Päivällä puhelut menevät ennen nettiä. Eli sinä olet toissijainen asiakas puhelinfirmalle. Mokkula on hidas ja se tuo kuluja. Omapa on tietysti valinta, mutta itse harkitsisin mokkulaa aika vakavasti. Ja tuo kimppa-sopimus sitoo sut operaattoriin 1 tai 2-vuodeksi.
No,ei oo valinnan varaa,jos haluun pitää konetta mukana,ja joudunkin sitä pitämään,niin ainut vaihtoehto on mokkula,niin siinä joutuu sitoutumaan oliko se vuodeksi siihen,mutta saa sit mokkulan ilmaseksi,pakko tehdä näin,olen kyllä miettinyt ja tiedän että mokkula on hidas,mutta kunhan toimii.Ei voi mitään.
Silloin wlan-ratkaisu olisi ollut paras. No, asia on tehty, mutta olisit voinyt käyttää ystäviesti wlan-verkkoja.
Niin mulle liikkeessä sanottiin,ku kysyin=)sit ku sopimus on tehty mokkula aukeaa heti,eli netti on siinä sit heti.