Kannettavaa etsiskelemässä

Discussion in 'Kannettavat tietokoneet' started by uhtr, Jun 13, 2009.

1. uhtr

uhtr Member

Trophy Points:
    11
    Etsin kannettavaa johon voisi änkeä vähintään 6 GB keskusmuistia. Budjetti ois noin 1000 €.
    Oon katellu joitai HP:n kannettavii, mut ne maksaa aika paljon ja sit jos ostaa niihin viel sen muistin. Prossun ois hyvä olla joku 2.1 Ghz.

2. Mika_MR

Mika_MR Member

Trophy Points:
    11
    Saanko kysyä, että mihin ihmeessä tarvitset noin paljon keskusmuistia? Meinasitko pyörittää virtuaalikoneita läppärillä?

3. uhtr

uhtr Member

Trophy Points:
    11
    ei pahalla, mut yksinkertasesti sanottuna se ei vaan kuulu sulle ;)

4. Mika_MR

Mika_MR Member

Trophy Points:
    11
    Kyllä niitä läppäreitä löytyy, mutta maksavat luultavasti aika paljon. Ei niitä normi läppäreihin taida noin paljoa saada. Kuulostaa aika jännältä, että noin paljon tarvisit ilman että mitään serveri tyyppistä pyörittäisit. Nehän käyvät kätevämmin desktopeilla kuin läppäreillä. Kyllä yleensä 4gb on se maksimi mitä tarvitsee ja sitäkin saa aika huolella rasittaa. Joka tapauksessa tarvitset läppäriisi vielä 64 bittisen käyttiksen, jotta se yleensä osaa hyödyntää enempää kuin 3gb.

5. uhtr

uhtr Member

Trophy Points:
    11
    Joo oon tietoinen asiasta. Yks käyttötarkotus.. no se on melkein pohjimmaisena, mut ainaki pelejä on kivempi pelailla jos on paljon muistia ni ei ala tökkimään. Kokemusta tuosta "tökkimisestä" on ja aivan sairaan ärsyttävää. 4 gigal selvii normiasetuksil..

Last edited: Jun 15, 2009
  6. Dreamlore

Dreamlore Regular member

Trophy Points:
    46
    "Myykää mulle hyvä kone, mut en mä kyl kerro et mitä mä sillä teen että tietäisitte mihin pitäis keskittyä".

Jos tosiaan pohjimmainen tarkoitus on pelata kaikkea täysillä, niin onko pakko yrittää tunkea sitä läppäriä vaihtoehtolistalle? Läppärit ja pelaaminen nyt vaan ei tykkää olla kovin hyvä yhdistelmä. Ja oletko tosiaan löytänyt pelin joka käyttää kuutta gigaa muistia?

7. kisum10

kisum10 Regular member

Trophy Points:
    26
    En ole koskaan nähny läppäriä 6gt muistilla.. eikä tolla hinnalla saakkaan! Eikä sitä tarvitse mihinkään.

8. Bahvipawe

Bahvipawe Member

Trophy Points:
    16
    Ei tarvi meiän tapella, tarviiko hän vai ei sitä 6gigaa muistia.

Tässä ois ainakin:

En sulle näitä enempää luettele, verkkokaupasta löytää koneita jotka tukee 8gb, mut sun pitää sit huolehtia myös että käyttis tukee myös sitä 8gigaa, eli 64bittinen kai pitää olla.

Itsekin hieman ihmettelen mihin tarvit, kun peleihin ei ainakaan tarvi, ellei niitä oo monta yhtäaikaa päällä. :) Varmaan jossakin tarkotuksessa voi olla tarpeen... mut ei peli.

9. uhtr

uhtr Member

Trophy Points:
    11
    Kiitti! =)

Ja by the way ei oo pakko tulla ehdottelemaan ja kyselemään jos ei ois hyvää vastausta mun kysymykseen. "Bahvipawe" ei lähtenyt kyselemään vaan vastasi kysymykseen.

Ei sit ollu tarkotus olla vittumainen =)

Last edited: Jun 16, 2009
  10. Bahvipawe

Bahvipawe Member

Trophy Points:
    16
  11. uhtr

uhtr Member

Trophy Points:
    11
    Kyl toi HP Compaq 6730b on just sopiva. Kits.

Share This Page