Niin, haluisin katsoa elokuvia sillain että siirrän kuvan 42 tuumaseen telkkaan kannettavalta. Olisko jtn ohjeita tai jotain että miten saan sen kuvan näkymään.
juu siis kyl mä sen oon laittanu vga:lla kii mut ja sit telkasta sen kanavan päälle millä pitäs näkyä mut pitä tietokoneesta pitäis säätää?
Työpöydällä oikee nappi -> Asetukset -> Settings (onko se asetukset suomenkielisessä? no kuitenkin viimeinen välilehti) -> napsauta numero 2 ja ruksi "laajenna työpöytä tähän näyttöön tjsp. Säädä resoluutio kuntoon ja kerro mitä sanoo vai sanooko mitään.
Mulla taas ongelmana kun läppäri on kiinni tv:ssä hdmi-piuhalla, niin kuva siirtyy kristallinkirkkaasti läppäristä tv:lle mutta läppärin näyttö pimenee ja siihen ei tunnu saavan kuvaa millään ilveellä ja jos kuvan haluaa takaisin läppäriin, on kone sammutettava, piuha irroitettava tv:stä ja sen jälkeen kone käynnistettävä uudestaan. Olen toki yrittänyt säätää näytön asetuksia mutta ei tuntunut auttavan tai sitten olen vaan niin palikka etten osaa. Osaiskohan joku auttaa? Kiitokset jo etukäteen...
en kyllä osaa sanoo.. mut mulla menee kans näyttö pimeeks mut kun vaihdan taas läppärin näytön käyttöön niin sit se palautuu ihan normaaliks.
Jokos äänet kuuluu? Niiden ei kuulukaan kuulua vga:n kautta, se välittää vain kuvan. Ääntä varten tarvitset erillisen äänijohdon läppärin kuulokeliitännästä telkan VGA-pistokeen vieressä olevaan erilliseen ääni-istukkaan.
juu tiesin sen että siitä piuhasta ei tuu kun kuva mut just tota et tarviiko joku johto koneesta telkkaan vai pitääkö laittaa kaiuttimet koneeseen. Kiitos.
Jep, ääntä varten oma johto koneesta telkkaan. Koneen päässä se pieni stereoplugi (sama kuin kuulokkeissa) ja telkan päässä VGA-töpselin vieressä on joko samanlainen stereoplugi tai punainen ja valkoinen rca-plugi. Äänijohdon telkan pää siis tämän mukaan.
Saattaa olla tyhmä kysymys, mutta saako hdmi-piuhan avulla HDTV-lähetyksestä ripatut videot näkymään HDTV:ssä teräväpiirtoisena?