Minulla on n. 2 vuotta vanha kannettava tietsikka. Nyt akunlataus on alkanut temppuilemaan. Kone on minulla aina seinässä ja valo ollut tähän asti koko ajan vihreä, mut nykyään se on alkanut vilkuttamaan punaista ja nyt palaa punainen koko ajan. Missä vika, ettei se enää lataa akkua oikein? Aikaisemmin irrotin piuhan koneesta ja laitoin takaisin, ongelma korjaantui, mutta nyt ei enää auta sekään.
Jos akku on aina ollut piuhan päässä se alkaa purkautua jos et halua että se purkaantuu ota se pois ja käytä pelkää virtapiuhaa
Ongelma korjaantui. Kiitos. Onko akku nyt sitten pilalla kun se on ollut aina koneessa paikoillaan? Korjaantuuko ongelma itsestään jos myöhemmin joudun laittamaan akun paikoilleen esim. jos lähden johonkin koneen kanssa ilman virtajohtoa?
Akku on pilalla uusia saa tietokone liikkeistä ja jos lähdet matkalle käytä akkua viikkoa ennen matkaa tyyliin lataa ihan täyteen kone kiinni ja käytä ilman virtaa ihan loppuun
Otin akun pois koneesta ja käytän pelkkää virtapiuhaa. Mistähän nyt voi johtua että akun latausvalo palaa oranssina koko ajan, vaikka ei ole edes akku paikoillaan?
Itselläni kannettava on enimmäkseen kotona paikoillaan. Onko järkevää ottaa akkua pois, jos se samalla toimii suojakantena akun kololle, vai pitäisikö siihen kehittää joku oma suojakansi suojaamaan pölyltä ja lialta?
Ite oon kans vähän sitä miettiny et ku on himassa ja kone on verkkovirrassa niin oon yleensä sen akun ottanu pois ettei mee pilalle, niin tekeekö se hallaa koneelle tai akulle?
Siksi koska sulla on kone virtapiuhan päässä ja koneessa on virta ns.päällä. Kerran viikossa on hyvä käyttää akku tyhjäks jos yleensä on vaan piuhan päässä. Parempi on että yöksi kun koneen laittaa kiinni niin ottaa virtapiuhan kanssa pois, saa akku purkautua rauhassa. Pelkän virtapiuhan päässä pitäminen ei haittaa konetta, päinvastoin säästyy akku.
Lähes kaikissa kannettavissa on akun elvytyssofta (jos ei ole niin valmistajan sivuilla lienee saatavilla). Softa purkaa akun hitaasti ja lataa sen uudelleen. Omassa hp:n läppärissä toimii mainiosti alkuperäinen akku toimii vielä toista tuntia vaikka on yli 5v vanha....
Niin, noista akkujen kestoista.... Kuinkahan kauan läppäreiden akut yleensä jaksaa pyörittää konetta? Mulla n. 3 vuotta vanha läppäri, jota käytän melko vähän. Kun käytän pelkkää akkua, niin pidän Vistan siinä tilassa, joka käyttää vähiten akkua. Silti 2 tunnin luento on sille liikaa, simahtaa n. 1 tunti 15 minuutin kohdalla. Onko tämä normaalia? Kuinka ikauan teidän akut toimii?
Riippuu akusta ja läppäristä. Ihan yleisesti perusläppärin akut kestävät alle 2tuntia käyttöä uutena. Aika on tietysti myös kiinni siitä mitä koneella tehdään ja minkäläiset virransäästömahdollisuudet ovat. Moneen läppäriin saa myös tehoakkuja joilla aika saattaa jopa tuplaantua tai sitten tietysti voi hommatta toisen akun... Akkujen laadussa on suuria eroja: toiset saattavat kestää vuosikausia ja toiset taas ovat "finito" muutamassa kuukaudessa. Mainosten mukaan niin ja niin kauan mainitut akun kestot ovat pelkkää mainosta. Reilun kolmanneksen saa ottaa ajasta pois.
Just parhaillaan thinkpadin vitun vanha tehoakku ~puolillaan, ja arvioitu käyttöaika 2 tuntia 40 min, ja kyllähää tämä on parikin vuotta ollut jo päivittäin seinässä yön yli.