Terve. Olisko kellään tiedossa hyvää kauppaa josta saa kannettavan osia, jotka sitten itse liittäisi toimivaksi paketiksi tukku myyjillä tietysti olisi, mutta myyvätkö yksityisille henkilöille? Joidenkin osien hintoja katselin ja huomasin että kokoon panolle tulee suolainen hinta.
Olisikohan samaa "vikaa" kuin se, että Mersu osista rakennettuna maksaa enempi kuin tehtaalta tullut Mersu. Eli Tee-se-itse henkilö ei aina säästä kasaamalla itse osaset kasaan.
Noh... Kasaat jonkilaise koneen johokki koteloon... sit otat sen syliin ja kannat... tuski se kone liikaa painaa etteikö siitä kannettava tulis... *wirn*
no siis jos jotai haluaa itte päättää ni alienware kone on se.. ja delliltä löytyy kanssa.. jos haluut sen siis kasattuna mut molempien valmistajien päätökset perustuu pitkälti muisttiin, kovoon ja prossuun.. muuten ei pääse vaikuttaa. mut jos itte lähet kasaamaan ni hyvää päivää ja pankkitilille näkemiin. periaatteessa huuto.netistä ostar romuja ja kasaat niistä jotain ehkä toimivaa
Näin tee.. Hyi helvetti mitkä repeämiset.. Ei näin... Ei saa nauraa, mutta ei voi muutakaan. Eli et voi kasata kannettavaa konetta osista kuten pöytäkoneen. Eli et voi, ellei pankkitilisi ole isosti plussalla, ja siinä sivussa perustat firman joka kasaa noita kannettavia. Mut jottet aivan epätoivoon joutuisi, voit kuitenkin vaihtaa siihen valmiiksi kasattuun ainakin kovalevyn. Lisää muistiakin suhteellisen easysti, mutta esimerkiksi näytönohjainta et, ellei sulla ole todella tarkka kolvikäsi.
Voi kuule, repeämiset sulle. Läppäriin voi vaihtaa vaikka mitä ilman kolvia, cd-asema, muistit, prossu, tv-kortti, bluetooth kortti, näyttis, näyttö, näppis, tuuletin, kovo/t yms... Kaikissa läppäreissä ei ole kaikki osat integroituja!!!! Keskustelun aihe kiinnostaa itseäkin kun aika paljon on tullut oltua kannettavien raudan kanssa tekemisissä. Eli onko mahdollista kasata jonkun firman kautta semmonen läpyskä kuin itse haluaa. Ja asiasta mitään tietämättömien kommentteja ei kaivata!!!
Esim. Clevoja saa koota melko kattavasti sellaiseksi kuin haluaa... Eivätkä osat ole integroituja, joten niitä pystyy (varauksella) itse päivittämään myöhemmin kun tehot loppuu. Liikkeitä ovat esim, saksalaiset mySN,notebookguru ja deviltech sekä englantilainen cobalt computers... Joten sieltä vain kokoamaan mieleistä pakettia...Ja jos kiinnostaa, tuossa on linkki Clevo aiheiseen keskusteluun http://murobbs.plaza.fi/kannettavat...60tu-etu-oikea-pelikannettava-kokemuksia.html