Elikkä kyseessä olis tälläinen Acerin valmistama kannettava tietokone Aspire 5315 jossa käyttöjärjestelmänä Windows Vista. Sitten itse asiaan... Kun kannettavan näppäimistöllä kirjoittaa hitaasti se onnituu normaalisti, mutta sitten kun nopeuttaa vähänkin kohdistin pomppaa satunnaisesti jonnekkin muualle ja jos tätä ei heti huomaa ja kirjotitaa yhdenkin kirjaimen kaikki kirjottamasi häviää sillä välillä kun kohdistin liikkuu pois paikaltaan niin sa samalla myös maalaa koko tekstin tai puolet siitä. Itse kun en pahemmin ole ennen joutunut näippäimistön kanssa ongelmiin eikä ohjauspaneelin näppäimistöasetukista iskenyt mikään silmään niin toivoisin, että joku osaisi auttaa. ADD: Tavallisesti minulla menisi tälläisen kirjoittamiseen minuutti kun nyt meni kymmenen minuuttia.
Pääseeks jostai muualtakin kuin Ohjauspaneelista säätää näppäimistön asetuksia? Jos sieltä se vika sitten löytyisi.
Ootko varma ettet vahingossa koske touchpadiin ja sillä siirrä kursoria. Kokeilepps jostain ottaa touchpad pois käytöstä ja kokeile kirjottaa Itellä ainakin välillä käy näin jos läppärillä kirjottelen. Tai sit katot onko ajurit kunnossa tai jos muu ei auta niin Vistaa uusiks koneeseen ni luulis pelittävän. E: Typoja...
Ongelma löyty, aloin kattoo vähä tarkemmi miten kirjotin, niin huomasin, että vasen käsi hipasi vähän touchpadia kirjoittaessani, kun taas koitin kirjottaa niin, ettei vasen käsi osunut enää touchpadiin niin ongelma lähti, kursori ei enää pomppinu miten sattuu. Tosi hassua, ettei tällästä huomaa ennenku rupee vähä tarkemmi kattelee. Ongelman sai myös helposti korjattua touchpadin asetuksista. Laitoin vain rastin kohtaan: "Kosketus pois kirjoittaessa" ja painoin "Käytä" ja "OK". Ongelma hävis sillä. - Kiitän ja kuittaan! (Toivottavasti muutkin muistavat kirjoittaa jotain vastaavaa ongelman ratkaisun jälkeen (myös sen missä itse vika oli), ettei viestiketju jää sitten mysteeriseksi ja epäselväksi, "Mikä oli vikana ja tuliko se sittenkää korjattua?".)