Mulla ois tollanen tiedossa kuin fujitsu amilo 7600 1.saako tuohon asennettua isomman kovon kun tuo 30gigaa ei riitä mihinkään?? 2.Entä pystyykö näytön ohjaimen vaihtaa?? 3.saako keskus-muistia lisättyä??
1. Isomman kovalevyn kyllä saa kiinni, tosin voipi olla aika työn ja tuskan takana jos se levy on piilotettu koneen sisään. 2. Ei voi vaihtaa. 3. Kyllä sitä saa lisättyä/vaihdettua isompaan.
Lisäksi pitää ottaa huomioon että siemens käyttää 2,5" kovalevyjä ja äkkisiltään suurin löytämäni oli 100 gigainen. Ellei riitä niin joutuu miettimään ulkoista kovalevyä (jos siis sellaista mahdollista käyttää). Ja muisti tyyppi on noissa kannettavissa SO-DIMM.
Itellä 20gb kovalevy joka ei riitä mihinkään... isommat kovalevyt ovat mielestäni aika kalliita kannettavaan.. Mutta itse ostin 200gb ulkoisen kovalevyn joka toimi mainiosti...
itellä on amilo d 7820. Olen aika pettynyt Fujitsu Siemensin.... Lämmöt nousee aika nopeasti... Hirvee meteli...Ei ikinä uusia päivityksiä..
Ihmetyttää mitä päivityksiä fkock noihin kannettaviin tarvii? Ne kun tehdään valmiiksi asti kerralla joten ne ei tarvi kaiken maailman korjauksia edistääkseen niiden toimintaa. Jos kuitenkin näytönohjaimien ajureista kyse niin niitähän ei tarvi siemensiltä hakea jos kyseessä atin tai nvidian ohjain.Ja noiden sisäisten kovalevyjen hinnat ovat tippuneet todella paljon jos siis olet seurannut niiden hintoja.
Tottahan se on että hinnat ovat tippuneet... mutta onhan ulkoiset kovalevyt silti halvempia Atin sivun mukaan näytönohjain pitää päivittää Fujitsu Siemensin kautta... Ta näin ainaki ymmärsin... http://www.ati.com/support/products/pc/laptops/index.html ps. Se oli vain minun mielipide...
Itselläni oli juuri fijitsu siemensin kannettava ja kyllästyin pelien toimimattomuuteen surkeiden ajureiden takia. Ekaksi kokeilin omega ajureita mutta ne kaatoivat ainakin minulla konetta. Sen jälkeen löysin ratkaisun. Dhmodtoolin jonka saa sivulta http://www.driverheaven.net/patje/ Eli haet atilta ekana catalystit ja sitten muokkaat ne tuolla jolloin saat ne asennettua. Itselläni ei ole mitään muuta kuin positiivistä sanottavaa tuosta ajuriratkaisusta mobility radeon 9200 kortilla. Pelit pyörivät nopeammin kuin siemensin ajureilla ja moni peli ei lähtenyt edes päälle alkuperäis ajureilla! Nuo catalystithan on tehty myös mobility kortteja varten mutta ati on vaan tehnyt sellaisen jipon noihin ajureihin ettei ne tunnista mobility kortteja ja asennus jämähtää siihen. Tuo dhmodtool muokkaa ajureita siten että ne tunnistavat myös mobility kortit.
Kannettavien kovot ovat pienempiä kuin tavalliset ja siksi melkoisen kalliita. Osta ennemmin ulkoinen levy tai parempi paketti, johon sisältyy isompi kovo.