Kansioissa olevien kuvien esikatselu kuvat rakeisia.

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Iisalmi, Nov 21, 2004.

  1. Iisalmi

    Iisalmi Regular member

    Joined:
    Sep 12, 2004
    Messages:
    563
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Koneessani on muuten potkua vaikka kuinka, mutta kun avaan kansion missä on kuvia vaikkapa 20kpl, niin kansion avaamiseen menee IKUISUUS, ja jos kansiossa on esikatselu päällä niin kuvat on kuin 8bittisiä(eli kauhean näköisiä).
    Jos klikkaan jonkun kuvan auki(suureksi koko näytön kuvaksi) ja alan kelata kuvia läpi, niin ei ole mitään ongelmaa.. Ainoastaan kuva kansioita avatessa.. Missä vika?

    BTW. Kuinka kansio indeksoitiin vai mitä se nyt sitten olikaan.. Kiitos jo etukäteen.
     
  2. jpekkam

    jpekkam Guest

    Onhan Windowsin asetuksissa näytön tarkkuus 32?
     
  3. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Joined:
    Nov 23, 2003
    Messages:
    5,010
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    116
    "Kuinka kansio indeksoitiin vai mitä se nyt sitten olikaan.."
    Voit määrätä yksittäisen kansion indexsoitavaksi klikkaamalla hiiren oikealla napilla kansiota -> valitset properties/ominaisuudet -> paina advanced/lisäasetukset? nappia -> Ruksi Allow indexing/salli indeksointi?.

    Suomennokset ontuu kun käytän lontoo versiota.
     
  4. Iisalmi

    Iisalmi Regular member

    Joined:
    Sep 12, 2004
    Messages:
    563
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Asetuksissa on 32 bittiä ja mä olinkin jo kansion indeksoinut..

    Mun pää ei ainakaan osaa sanoa että missä vika.. Toivottavasti joku osais auttaa..
     
  5. Iisalmi

    Iisalmi Regular member

    Joined:
    Sep 12, 2004
    Messages:
    563
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Muistia koneessa on 512 ja käytössä 350!? Ja pelkkä WinXp on päällä! Ja tietty tää netti, josta en lataa mitään tällä hetkellä, mikä hemmetti tätä konetta vaivaa? Ei kait Norton 2005 voi viedä niin paljon muistia?
     
  6. Iisalmi

    Iisalmi Regular member

    Joined:
    Sep 12, 2004
    Messages:
    563
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Nyt olen jo päässyt niin pitkälle että uskon vian olevan siinä että ohjelmat käyttävät niin paljon muistia. Eli mistä minä saan poistettua niitä ohjelmia jotka aukeavat? kun koneen käynnistää? koska uskon että siellä on jotain ylimääräistä..
     
  7. mika

    mika Moderator Staff Member

    Joined:
    Mar 26, 2003
    Messages:
    5,157
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    116
    start -> run -> msconfig ja ok. start-up väilehti ja ruksit pois ohjelmat, joiden et halua käynnistyksen aikana käynnistyvän :)
    ..uudelleenkäynnistys perään.
     
  8. Bossu

    Bossu Member

    Joined:
    Jul 22, 2004
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Jos norttonissa käytönaikainen suojaus päällä niin varmaan tarkistaa aina joka kuvan yksitellen.
     
  9. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Joined:
    Nov 23, 2003
    Messages:
    5,010
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    116
    tais olla kuukausi sitten kun eka jpg kuvaan piiloitettu virus tuli "markkinoille"..saattaa olla että sun kone skannaa kaikki kuvatiedostot virusten varalta.

    Oletko tarkistellut mitä prosesseja pyörii koneella ja paljon ne vie muistia? ts.katso task managerista prosessin nimi ja tunnistat sen googlella.
     
  10. Iisalmi

    Iisalmi Regular member

    Joined:
    Sep 12, 2004
    Messages:
    563
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Niin mutta kun esim: Mp3 kansiota aukastaessa ei ole mitään ongelmia ja Mp3:sia kuitenkin on 40Gt? Joten miksi se vain ja ainoastaan kuvissa hidastelee? Oon skannannut monta kertaa koneen läpi, ja mitään ei ole löytynyt.

    Pitänee ostaa uus kovalevy ja pistää tavarat sinne talteen ja formatoida C asema jos kukaan ei osaa tätä ongelmaa ratkaista.
     

Share This Page