Latasin tommosen kansio icon paketin ja nyt yritin vaihtaa noita kuvakkeita. Kun painaa kansiota oikealla napilla ja menee ominaisuudet ja sieltä vaihtaa ton kuvakkeen niin se vaihtaa vaan sen kansion kuvaketta. Eli pystyykö nuo kaikki vaihtamaan jotenkin, vai tarviiko siihen jonkun ohjelman?
iColorFolder: http://icolorfolder.sourceforge.net/download_icolorfolder_page.htm lataa Download iColorFolder 1.4.2 (1.4 Mo) (itse ohjelma) ja Download Additional Skin Pack v1.2.1 (6.9 Mo) (lisää erilaisia kansioita)
Kiitti. Entä miten saan tuolta oma tietokoneesta vaihettua esim nuo kiintolevy kuvakkeet ja muut? esim. winrar, omatkuvatiedostot kansiot jne.
esim. stylexp ohjelmalla tosin tolla ohjelmalla voi muuttaa paljon muutakin xp:n ulkoasua, kuten teeman omatkuvatiedostot kansiot: klikkaa kansion päällä oikeeta ja valitse icon/folder (en ole ihan varma millä nimellä se on, kun toi ohjelma ei ole nyt mun käytössä) ja valitse haluamasi kansion ulkoasu.
minä en tiedä muuta ohjelmaa siihen tarkoitukseen. viisaammat AD:n käyttäjät neuvokaa! mulla on nyt käytössä stylexp eikä se pahemmin tunnu hidastavan konetta.
Tee tekstitiedosto, jossa lukee seuraavaa: [autorun] icon=tiedosto, numero Jossa tiedosto on se tiedosto joka sisältää kuvakkeen, ja numero on kuvakkeen tunnusluku ((olisiko järjestysnumero?) jätä tyhjäksi jos on ensimmäinen kuvake tiedostossa). Tallenna sitten em. tekstitiedosto AUTORUN.INF -nimellä sen aseman juureen jonka kuvakkeen haluat vaihtaa. Edit: jos kuvake ei muuten vaihdu, niin käynnistä kone uudelleen.
Pieni Aavistus on tuosta miten tuo tehdään, mutta viitsisitkö pistää oikein esimerkin kanssa kunnon ohjeen tuosta vaihtamisesta -> *edit by Jannejt*
Valitan, en taida osata yksinkertaisemmin. Mielestäni todella yksinkertainen asia on esitetty melkoisen yksinkertaisesti aikaisemmassa viestissäni
No tässä rautalangasta kuitenkin vielä ---- alkaa --- [autorun] icon=hieno.ico ---- loppuu --- Eli tuollainen tekstin pätkä (ilman noita alkaa ja loppuu -juttuja) tallennetaan nimellä AUTORUN.INF sen aseman juureen, jonka kuvake halutaan muuttaa. Esimerkin hieno.ico tietenkin korvataan sillä kuvakkeella minkä haluat vaihtaa.