Terve. Mulla olis sellanen ongelma et mulla tuli koneelle virus jota en saanut poistettuu, joten asensin windowsin uusiks. Tämän jälkeen asensin norton internet security ohjelman ettei enää tulis mitää pöpöjä koneelle. Ajoin ohjelman heti läpi ja se löysi jonku "laeezba" viruksen ja poisti sen. Noh sit rupes kone toimii ihan hyvin ja aattelin et se meni helposti. Mut sitku avasin ulkosen kovon (asema F) ni siel oli jotain ihme kansioita, poistin ne kaikki. Sit meinasin avata yhen kansion mikä siel pitiki olla ni sit siihe tuli vaa teksti et, pikakuvaketta G:/laeezba ei löydy, poistetaanko pikakuvake? Näin käy kaikissa kansioissa. Eikä mul oo ees G asemaa. Mikä avuksi? Oon koittanu ajaa kovon eri virus/haittaohjelmien haku ohjelmilla eikä ne löydä mitään. Apua kiitos!
olisi hyvä testata Linux live-cd:llä http://fi.wikibooks.org/wiki/Ubuntu_tutuksi/Live-CD http://fi.wikipedia.org/wiki/Live-CD Siitä tietoa. Eli siis lataat esim Ubuntun, poltat levylle, käynnistät koneen levyltä, valitset live-cd ja käytät sekä kokeilet toimiiko
Ensiksi tuntui aivan järkevältä selitykseltä, että virus oli saastuttanut myös ulkoisen kovon, ja ongelmat johtuvat tuosta F-asemassa olevasta viruksesta. Mutta google ei tunne mitään tuollaista "laeezbaa", eikä mikään virus voi olla koneella ennen kuin kone Windowsin asennuksen jälkeen on kytketty nettiin, ellei se sitten tullut tuon virustorjunnan asennusmedialta. Jotakin mystistä tuossa kertomuksessa siis on.
Mul on tälläne acerin läppäri ja en oo onnistunu formatoimaan (C kovoa ku täs on sillai et se asentaa windowsin suoraa kovolta ja poistaa kaiken muun. Mut toi kirjotin sen viruksen nimen hiukan väärin ku en ollu omal koneel ku alotin tän ketjun mut se on siis sellanen kun "laaezabx". Ny ku pääsin kotiin ni koitin muijan koneella tuota ulkosta kovoa ja siinä herjaa samaa. Olisiko mahdollista että ton sais korjattuu jollain ohjelmalla? Virus ohjelmista ei ainakaan oo mitään apuu ku oon niin monta siihen koittanu ja windowsin oma etsi ja korjaa juttu ei suostu lähtee alkuu ni ei oo siitäkään hyötyy. Ja vielä selvitykseksi, tämä vika alkoi vasta kun olin poistanut ton viruksen. Sitä ennen kovo toimi ihan hyvin.