kappalemerkkien manuaalisesta asettamisesta pysyvästi? (eikä muka onnistu???)

Discussion in 'DVD-R -keskustelu' started by samma2, Nov 27, 2005.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. samma2

samma2 Member

Trophy Points:
    11
    olen ollut hankkimassa polttavaa masiinaa jolla saisi aikaan kaverinkin dvd-soittimessa toimiva, editoidun & erityisesti raitamerkein varustetun dvd-levyn ja muutamaa laitemerkkiä kokeiltuani olen huomannut seuraavanlaista tylsää:

- joissain koneissa editointi ja kappaleihin jako onnistuu kovalevyllä mutta kun polttaa dvd:lle niin merkit häviävät - tai ainakaan joku toinen dvd-soitin ei niitä sitten suostu lukemaan. automaattista chapterien asetusta en halua käyttää koska merkit menevät typerästi ihan mihin sattuu, eivät kohtausten alkuun niinkuin itse haluaisi. :(
    erityisen tylsä kokemus muuten oli vielä LG RH7800H soitin, jossa kovalevylläeditoinnin mahdollisuudet tässä suhteessa yllättävän rajatut: esim.kappalemerkkejä voi lisätä +r/+rw levyihin mutta ne eivät sitten tietenkään näy kun pyörittää levyä muilla soittimilla :(

eli onko tosiaan niin että on ihan tavallista ettei esim noita kappalemerkkejä voi itse manuaalisesti pysyvästi asettaa enää nykyisissä soittimissa? eräässä liikkeessä myyjö selitti että nykylaitteissa ei homma onnistu vaan on pakko käyttää autochapter-toimintoa (joka siis mielestäni muuten todella köyhä ratkaisu ottaen huomioon liatteiden muun hienouden).
    harkitsin juuri vielä mm sonyn RDR-HX 510 soitinta mutta siinäkin ainakin käyttömanuaalissa on maininta etteivät manuaalisesti asetetut raitamerkit "säily kopioitaessa" = joten tarkoittaako kopiointi tässä siis ihan tavallista polttamista levylle taas?

(totuin näet tässä vuosien varrella käyttämään työpaikalla ollutta suht vanhaa mutta hyvälaatuista polttavaa dvd-soitinta omien vanhojen vhs:ien siirtoon dvd:lle (taisi olla philipsin kone, ihan varma en ole). kyseisellä masiinalla editointi kovalevyllä oli helppoa ja erityisesti kaikki editit kuten chapter markit mitä kovalevytilassa teki siirtyivät poltettaessa dvd:lle. lisäksi samainen levy vielä toimi moitteetta toisissa soittimissa & kaikki muutkin koneet vielä lukivat mukisematta nuo editointimerkit poikkeuksetta ym.)

olisin todella todella kiitollinen pikaisesta vastauksesta & jos joku tietää vielä suositella jotain masiinamerkin jossa moinen toiminto pelaa niin aina parempi!

Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page