Niin no otsikko kertoo kaiken...Mitäs neuvoks?Counter-strike,Quake3,Counter-strike:Source ja Yms.En jaksa luetella,pelifriikki se on.Mutta kun hän lataa nii aivan normaalisti tulee ja on tehnyt netin nopeustestejä netissä aivan normaali tulos.
Minkälainen nettiyhteys kyseessä, nopeudet sekä ulos- että sisäänpäin? Ei kai vain ole joku download käynnissä taustalla pelatessa? Ja tietty servu, jolla pelaa vaikuttaa myös. Jotkut servut on aika lagisia, ja tietenkin jos ne on kauempana maailmalla, pingiä tulee luonnollisesti lisää. Mutta jos kaikki nettipelit lagaa niin tuskin tästä on kyse.
noh,tollast löytyy..DSL yhteys... ulos 1mb ja sisään 3-4mb.Ei johdu servereist meinaa kävi testaa sellasella aika pien pingiseil servereil.
oliskohan tuossa verkkokortissa jotain probleemia, ajureiden kanssa tms.. itse olen törmännyt semmoiseen että kun ajurit päivitti niin alko probleemat, toimi kunnolla vain sillä ajurilla mikä tuli mukana (SIS:in piirisarja + integroitu SIS-verkkohärveli pakettimikrossa). eli jos on toista verkkokorttia lähettyvillä, niin testaa sillä.
2 kuukautti sitten laitettu kortti ja ajurit on kunnossa..uusimmat ajurit on.Mitä kerto mulle.Mitäs sitte?neuvoja.
Onko koneella jotain pöpöjä? Se voi aihettaa tota. Ainakin ittellä oli pingi joskus taivaissa kun pöpöjä löytyi.
Kaveri tarkasti koneen pöpöist ja siel oli jotain spywaree ja pari virust mutta testattiin niin pingi oli vielläkin 1000 ja päälle..Mitäs sitte neuvoks?
Yhdellä kaverilla lähti toimiin kun käytti TCP Optimizeriä.http://www.speedguide.net/files/TCPOptimizer.exe Tietty jotain vanhempia verkkokortin ajuireita kannattaa kokeilla myös.
Tossa vaiheessa soittaisin palvelu tarjoajalle ja kysyisin onko siellä päässä jotain ongelmaa tai osaako neuvoa mistä johtuu.
Onko kokeiltu virustorjunta/ palomuurin ollessa pois päältä myös xp.n oma jos sattuu olee käyttiksen...
Joo onhan se testannut palomuurin ottaa pois....muita neuvoja sit?se sano et se soittelis tossa lähipäivinä tonne palveluntarjoalle.
Vähän ny jankaan mut se virustorjuntakin o varmaa ollu pois päält? Ja jos se o xp.käyttiksel ni sen omat palomuurit/viruksentorjunnat poispäältä myös sen jälkee ku se "parempi" softa on otettu poies ettei se xp o pistäny niit omiaan pällle... Voihan se olla et palveluntarjoaja on "vähäliikaa" priorisoinu liikennet, muka "tekijäoikeus-sujan" takia.
Nii,on ollut viruksentorjuntakin päällä ja xp sil on ja kaiken mahdollsien ottannut pois myös sen win-palomuurin...
Kerros siitä yhteydestä tarkemmin. Ei se aina tarkota sitä, että vaikka yhteydellä latailis nopeasti, ni että pelit sitten toimis hyvin. Mulla on ollu cs:sä 512/512 pingi jotain <15 toisella 512 liittymällä jotain ~100-150, samalla tietokoneella..
Ainakin mulla kun sain laajakaistan asentelin sitä ja en sitten viittinyt vaihtaa seinän ja moodemin (telwelli motukka) välistä johtoo (ennnen oli tavalline 56K modeemi yhteys), niin oli lagi kaikissa nettipeleissä 200-400 ja lähtetys ja vastaanotta tukki toisensa. Auttoi kun vaihton sen johodon telwellin mukana tulleeseen... Eli tarkista johdot.
Itselläni oli tälläinen: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/3/271746 edit: kuvat alhaalla linkissä