Eikös sitä graafinen oo kde? tai ainaki niin mun työpäydällä lukee (siis luki). Tuli sellanen "pieni" ongelma, että hieman säädin tuota linuxiani (mandrake 10.1) ja loppu tulos on se että graafiseen tilaan ei pääse. Laitoin sillon asennuksessa niin, että graafista ei tavallisesti käynnistetäkkään (koneessa voisi nimittäin olla hieman enemmänkin tehoa). Mutta asiaan: onko jokin perus tapa jolla voi korjata tuon kde:n ? se ei vain käynnisty. Se vain yrittää käynnistyä ja jotain erroria se sanoo. Pitääkö tunkea vaan mandreken CD1 sisään ja tehä joku korjaus asennus? Koittakaa keksiä jotain ratkasuja. Vasta maanantaina voin kokeilla :\ Voin tietenkin koko mandraken asentaa uudelleen, kun en ollut edes tehnyt tehnyt mitään suurempia säätöjä.
kerroppa tarkemmin mitä säädit... minä vaihoin /home:n toiselle kovolle nii sama tuli...ei graaffiseks.. jos jotai tollasta nii muokkaa vaa jotai tiedotoo tekstipohjasena... kerro siis mitä teit..
Oletko kokeillut siis komentorivillä kirjoitella ihan yksinkertaisesti komennon: [bold]startx[/bold] ja jos ton jälkeen tulee jotain erroreita, niin mitä...??
Kristallipalloni on kovin huonossa kunnossa Eli tarkempaa kuvausta, niin joku saattaa osata auttaa... Yleensä pääsee helpommalla, kun etsii ja korjaa virheen, joka tuli tehtyä Öö.. Kai [bold]sinäkin[/bold] yrität, etkä odota vain valmista?
No toivoin, että siihen olisi jokin PERUS korjaus, kuten cd sisään ja sieltä sitten. En pääse käynnistämään konetta nyt ennen maanantaita, joten en tarvitse vastaustakaan ennen sitä. Ja kun oma kristallipalloni on myös huonossa kunnossa ni en tiiä itekkään mitä errorii se sanoo Kyllä minäkin [bold]yritän[/bold] selvittää/korjata vikaa (sitten maanantaina), mutta odotan kyllä mielelläni valmista Ei tällä ole muutenkaan sellasta kiirättä, kun muutenkin käytän normaalisti ilman graafista. Postailen tänne niitä error viestejä, kun pystyn
Kun saat sen oman kristallipallosi kirkastettua, tai pääset ko. koneelle kiinni, koita sitä [bold]startx[/bold] komentoa mitä juppe22 neuvoi, ja kirjoita tänne mahdollisimman paljon siitä lopusta mitä se ruudulle tulostaa, myös siis muutkin rivit kuin juuri se missä se jokumikälie errori lukee.. Ellet siis itse keksi mitä teit..