Mikä on tuon verkkokaupan yleinenlaatu? tilasin sieltä viimeviikolla n.100€ tietokone osia ja maksoin ne jo etukäteen (kun luulin, että tulee nopeammin) Nordea SOLO maksulla. No odotin perjantaihin saakka ja soitin kyseiseen liikkeeseen -Ei vastattu. Otin sähköpostitsen (2x) yhteyttä to-pe eikä vastausta. Tiistaina otan kuluttaja-asiamieheen yheyttä jossei liikkeestä ala kuulua mitään. Onko tämä yleinen toiminta tapa tossa liikkeessä? Kellään ollut samallaisia ongelmia tuon liikkeen kanssa?
Olisi kyllä mukava kuulla muiden kokemuksia, koska kesällä tilaan koneen luultavasti tuolta. Hinnat vaikuttavat alhaisilta.
Niillä on aika pitkä toimitusaika. Jotain 6-8 päivää. Ite tilasin muistikortin ja tuli perille. Rekisteröi ittes siellä ja pitäis näkyä tilausseuranta. Siinä on myös arvioitu toimitusaika.
Kysyppä huomenna tuolta... ATK-Osasto http://www.niko.fi/?id=74C48DFA-6BED4AA6B951-0CB72676F545 Saitko tilaus vahvistuksen, siinä pitäs olla joku postin seurantanumero. Ei tuolla netissä ainakaan kukaan valittele, joku sanoi viikon meneen yksi valitti postikuluista.
Kyllä olen rekisteröitynyt ja se ei ole maksun jälkeen päivittynyt lainkaan ja siitä on viikko kohta. Kyllä sain mutta ei tullut JJFI tunnusta mukana. -Inhottavinta tässä on se, että maksusta eteenpäin en ole kuullut mitään koko kaupasta. Eivätkä vaivaudu edes puhelin soittoihin vastaamaan. EDIT: Ei täs mitään hätää ole. Suomessa sen verran hyvä järjestelmä, että rahansa saa takasin jossei tuotteita näy
Aika hidasta on tavaran tulo tuolta,kun ei ole kuin pari henkilöä jotka hoitaa ATK-puolen.On tuolta muutamat frendit joskus tilannut ja tavarat kyllä tuli,tosin aikaa vei. "Yritys on perustettu v. 1969 ja tällä hetkellä palveluksessamme työskentelee 12 henkilöä.[bold]Joista tietokoneiden parissa kaksi henkilöä.[/bold]
WhoW! Vastaus ilmestyi postilaatikkoon vihdoin ja viimein Ovat vielä juonessa mukana. Heillä tuo työaika on klo 10:00-->
Tilasin Famikosta kaksi viikkoa sitten e-maksulla digivideokameran. Aluksi arvioitun toimituspvm oli 27.6. Seuraavana päivänä se olikin 3.7. Lähetin firmaan sähköpostia, johon vastattiin automaattiviestillä: "Arvoisa asiakkaamme, Osa henkilökunnastamme on viettämässä kesälomaa, tämä saattaa aiheuttaa viiveitä sähköpostien käsittelyyn ja vastauksiin. Tilausten toimitukset pystymme käsittelemään normaalisti. Myös tilauksia koskeviin kysymyksiin ja muutoksin pyrimme vastaamaan mahdollisimman pian. Pahoittelemme kesälomista aiheutunutta haittaa. Voi löytää vastaukset kysymykseesi myös FAQ:sta: https://www.famiko.fi/asiakaspalvelu/faq.asp Terveisin, Famikon henkilökunta" Tuohon tyytymättömänä soitin firmaan pariin otteeseen, kunnes sain langan päähän ystävällisen henkilön, joka kertoi olleensa juuri vastaamassa s-postiviestiini. Hän kertoi myös, että tukkurilla oli tilaamani tuotteen kohdalla toimitusvaikeuksia. Kamera luvattiin kuitenkin lähettää 3.7. Vaikka olinkin hieman pettynyt aikataulun viivästymiseen, puhelinkeskustelu sujui erittäin mallikkaasti. Yllättäen sain sitten eilen s-postivahvistuksen tilaukseni lähetyksestä, sekä seurantakoodin, jota kyttäilin sitten Postin www-palvelussa. Paketti saapui perille täydellisenä tänään (29.6.), eli kaksi päivää alkuperäistä arvioitua toimitusajankohtaa myöhemmin. Omalla kohdallani Famikon toiminta oli siis asiallista (epämääräistä automaattivastausta lukuunottamatta), ja pyyntööni nopeasta toimituksesta reagoitiin hienosti.
Jaahas, kaksi kertaa ovat jo vaihtaneet toimituspäivän. Toivottavasti eivät sitä vaihtelee enää muuten perun koko tilauksen.
Enpä itse lähtisi täältä mitään tilaamaan. Tilausten toimitus on niin hämärää puuhaa, että tuotteet tuntuisi saavan mistä tahansa nopeammin ja varmemmin perille. Itselleni tilasin kokonaisen konepaketin jonka toimitus kesti huiman pitkään, yli 10 päivää, jonka jälkeen perille saapui pelkkä näyttö! Näytön jälkeen saimme viimein koko konepaketin perille, mutta Famiko oli unohtanu pakata koneen prosessorin mukaan, joten lisää odottelua vielä luvassa. En voi siis suositella tätä liikettä kellekään, ellei kärsivällisyys todellakin ole vahvin hyveesi.
itse tilasin yksi maanantai kirjeenä 1 gigan keskusmuistin famikosta ja tuli seuraavana perjantaina mulle postilaatikkoon. ps. maksoin tilauksen etukäteen verkkopankin kautta.
En voi suositella liikettä oman kokemuksieni vuoksi, ja joka negatiivisesta palautteestani nostaa perusteettoman syytteen, mikä ei mennyt läpi, mutta jokainen toki tekee itse osto päätöksensä. Itse en tule asioimaan kyseisessä liikkeessä enää koskaan. ANTEEKSI PYYNTÖÄ ODOTELLEN!!! 19. artikla Jokaisella on oikeus mielipiteen- ja sananvapauteen, tähän sisältyy oikeus häiritsemättä pitää mielipiteensä sekä oikeus rajoista riippumatta hankkia, vastaanottaa ja levittää tietoja kaikkien tiedotusvälineiden kautta.
Juupajoo. Minäkin menin tuohon "harhaan". Kun oli nii hirmu akuutti tarve näyttiksellä nii menin tilaamaan to-pe tuolta ja oli,tai ainakin näytti olevan sillon 2kpl:tta varastossa heti saatavilla. Mutta sittenpä ku olin tilannut ja maksanut nii ootin viikonlopun yli, niin tuleekin s-postiviesti heiltä että "hupsista, tuote kerkesikin jo loppua", vaikka minulle oli minun käsitykseni mukaan varattu jo se toinen heillä oleva ohjain. Nyt on rahat onneksi tulossa takas ja oottelen verkkokaupasta tätä kyseistä ohjainta.. En siis menisi luottamaan kyseiseen puljuun. Vieläkin kismittää hieman heidän toimintansa.
Kiti..kiti.. En tiedä millainen käytäntö näillä on, mutta tuskinpa ne varastosaldoa kokoajan käsin päivittelevät. Ja itse käsittäisin järkevänä sen, että katsovat tietyin väliajoin tilaukset ja muuttavat statuksen tilaajan tilausseurantaan. Ja silloin kun tilaus muuttuu "hyväksytty"->tilattu määrä katoaa varastosaldosta. Mistä sitä tietää moniko oli tilannut saman kortin kuin sinä, mistä tietää olivatko k.o. 2 henkilöä mahdollisesti edes töissä noina päivinä. Ymmärrän ja luen mielelläni mielipiteitä juuri verkkokaupoista ym. Mutta ihmetyttää miten helpolla tyrmätään jos nallekarkit ei menekkään joskus tasan. Itselläni ei ole ollut mitään ongelmaa k.o. liikkeen kanssa. Asiallinen, halpa ja joskus odotettua nopeampikin. Niin, ja tarkoitus ei ollut provota mitään. Joten ei edes mietitä niiden palkokasvien työntämistä niihin sieraimiin
Jepjep. Se on hyvä jos sinun mielestä noin. Ja tietysti kun ovat sinua palvelleet hienosti. Tässä taas alkaa miettimään sitä että mieluummin sitä myymälöistä ostaa seuraavat tietotekniikkavehkeet ku voi itse ne nähdä ja kysellä asioista ja ne ovat vaikka heti saatavilla. Good old fashion way. ^^ Kitikiti vaa itelles (oli pakko laittaa,ja enkä provosoitunut tiedoksi vaan)
Tilauksen kros on tehnyt torstai illalla 22.11.2007, suoritus näkyi tilillämme maanantaina 26.11.2007. Tänä aikana ovat molemmat ohjaimet menneet toisille asiakkaille. Me emme ole toimineet mitenkään väärin, vaikkakin kros niin antaa ymmärtää. Kros olisi voinut varmistaa, että hän saa tuotteen, lähettämällä esimerkiksi sähköpostitse pankin maksutositteen. Toisena vaihtoehtona olisi ollut tilata tuote postiennakolla, jolloin se olisi varattu tilaukseen ja toimitettu seuraavana arkipäivänä. Tilauksen maksuohje -sähköpostissa on mainittu, että toimitusprosessi käynnistyy vasta maksun saatuamme. Siihen, ettei tuotteita varata heti tilaukseen on hyvin yksinkertainen syy, ihmiset tekevät tilauksia joita he eivät kuitenkaan maksa. Ennen tilauksen maksua tuotteet ovat ”vapaata riistaa”. Tosiaan, meilläkin on työajat. Emmekä vastaa puhelimeen työaikojen ulkopuolella ja sähköposteihin vain erikoistapauksissa. Toimituspäivät tosiaankin ovat arvioita, eivät lupauksia. Mikäli tuote on tukkurilta lopussa ja tukkuri ilmoittaa tuotteelle arvioidun tulopäivän, ilmoitamme sen sivullamme. Olen jostain foorumeilta lueskellut joskus kommentteja erinäisistä verkkokaupoista joissa sanotaan: ”miksi edes antavat arvioita, jos ne eivät pidä.” Niin, me toki voisimme ottaa kaikki tulopäiväarviot pois ja sitten saisimme sähköpostitse kymmeniä kyselyitä päivittäin, että: ”onko tietoa milloin tätä on tulossa?” Kaikki asiat eivät yksinkertaisesti voi aina onnistua hyvin, joten suhteuttakaamme tämän viestiketjun pituus ja siihen osallistuneiden henkilöiden määrä tilauksiin, joita olemme käsitelleet verkkokauppamme avaamisesta lähtien. Tilauksia on noin 13 000 kappaletta, tämä ei sisällä lainkaan peruutuksia. Hieman laajempaa kommentointia toiminnastamme suosittelen katsomaan Kaupat.com:sta. -Famiko
Jepjep. "Siinä paha missä mainitaan" . Piti sitten tännekkin tulla. Noh eikun vuan. Sen haluaisin kuitenkin ihan ystävällisesti sanoa Famikon väelle, että kannattaisi huomioida myös negatiiviset palautteet rakentavina ja ottaa niistä opiksi, eikä tulla tänne syyttelemään asiakkaita. Ja asiakaspalveluakin voisi parantaa. Ei se mitä sanoo, vaan miten!!
Krosin tapauksessa ei mielestäni Famiko ole toiminut mitenkään siten että peiliin pitäisi katsoa. En minäkään varaisi tuotetta kenellekään ennen kuin rahasuoritus on näkyvissä.
Negatiivinen palaute toki huomioidaan. Tässä tapauksessa emme vain yksinkertaisesti ole tehneet mitään väärin. Jotta vastaavilta väärinymmärryksiltä myöhemmin vältyttäisiin, laitamme nyt selvemmin esille maksuohjeviestiin, ettei tilauksen tuotteita oletusarvoisesti varata tilaukseen, ennen kuin olemme saaneet suorituksen. En ole mitenkään syytellyt asiakkaita, vaan korjannut väärinymmärryksen sekä kertonut, miten tilanne olisi voitu välttää. -Famiko
Lainaus Famikon tekstistä. "En ole mitenkään SYYTELLYT asiakkaita, vaan korjannut väärinymmärryksen sekä kertonut, miten tilanne olisi voitu välttää." Entäs minun negatiivisesta asiakaspalautteestani saamani kunnianloukkaus syyte? Eikös tuo ollut pahinta perusteetonta syyttelyä, jos mikä????!!!! Anteeksi pyyntöä ei edelleenkään ole näkynyt, voisitte sen kirjata vaikka tänne! 19. artikla Jokaisella on oikeus mielipiteen- ja sananvapauteen, tähän sisältyy oikeus häiritsemättä pitää mielipiteensä sekä oikeus rajoista riippumatta hankkia, vastaanottaa ja levittää tietoja kaikkien tiedotusvälineiden kautta.