Kellertävä näyttö + pystyviivoja, apua kiitos...

Discussion in 'Kannettavat tietokoneet' started by Daputti, Dec 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Daputti

Daputti Member

Trophy Points:
    16
    Ongelma on melko vakava. Kun käynnistän koneen, ruutuun ilmenee pelkkiä pystyviivoja satunnaisissa väreissä tai näyttäisi siltä että näyttöön on lyöty kovalla voimalla.
    Mikäli ongelmaa ei tule, ja pystyn käyttämään konetta normaalisti kuten nyt, näyttö menee hetkenä minä hyvänsä keltaiseksi ja kone saattaa kaatua ja käynnistettäessä tulee lisää niitä pystyviivoja.

Olen googlettanut melko paljon ja ihmisillä on ollut samoja ongelmia: useimmiten ongelma on ollut osaksi irti ollut näyttö tai sen kaapelin vaurio tai vaurioitunut näytönohjain. Mutta minulla ei ole kumpikaan näistä: Poistin näytönohjaimen käytöstä, ongelma toistuu, eli ei voi olla näytönohjain. Kytkin läppärin televisioon, ja kun keltainen kuva tuli, teeveen kuvakin meni ihan pieleen.

Saattaisiko ongelma olla virtalähteessä tai kaapelin toisessa päässä, kun laittaa sen koneen kiinni televisioon niin kuva näkyy myös läppärin ruudulta, koneessa on uskoakseni jonkinlainen jakaja sisällä.

Meinannut viedä huoltoon, mutta haluaisin tietää mikä olisi ongelma jotta tietty kallis korjaaja tiedostaisi ongelman nopeammin = saisi korjattua sen nopeammin = halvemmalla. Kone ollut kyllä pari vuotta jo käytössä ja se käy välillä kuumana, en ihmettelisi yhtään jos joku osa tai pari on kärähtänyt.

Last edited: Dec 3, 2009
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page