Otsikko on huono ja tyhmä jep. Kellottelin konetta ekan kerran puolisen vuotta sitten. Välillä tulee fps droppia ja muuta sellaista pientä, vähän sellainen tahmaisen oloinen välillä koko kone. Tässä muistien ja koneen muuta tietoa: . Cpu: AMD phenom 960t 3ghz taisi olla alun perin, nyt 6-core 3,4ghz Muisit: 2x kingstonin 4gb tikkuja, 1600 nopeus, alunperin näkyi 1333 biossissa en muista mitä niillte tein, varmaan jtn multipleria nostin ja sain ne 1600 miten pitääkin. Tuosta kuvasta näkyy aika paljon kaikkea. Tässä vielä lisää specsejä: tuossa vielä pari kuvaa, prossusta ja muisteista. Mobo: Gigabyte 970a-ud3 Näyttis: nvidia 960ti asus Kovalevyt on 1terain ja 500gigain < tällä on winukka, ostin samaan aikaan kuin koneen. Kovot testattu vähän aikaa sitten ja toimi hyvin. Itse epäilisin että muisteissa tai prossussa on vika, prossussa voi olla jtn multiplerejä väärin tai hirttää jotenkin kiinni tai sitten muistit on ihan vituillaan. Esim tuo 9-9-9-24-2T en tiedä pitääkö sen edes olla toi, en muista juuri nyt heti mitkä oli noiden muistien voltaget, mutta olisikohan niitten pitän olla 1,65 volttista. Osaisko kukaan kattoa tosta nopiasti onko jokin vialla vai meneekö vaikeammaksi ja aletaan tonkimaan oikein kunnolla?
Mitenkäs prossun lämmöt? Tuollaiset FPS dropit saattavat johtua siitä, että prossu kuumenee liikaa, jolloin sisäänrakennetut suojatoimet aktivoituvat ja prossu throtlaa eli laskee kelloja kunnes lämpö laskee alemmas.
Lämmöt on normisti jtn 41-45, käytössä max jtn 55-57. Vähän lämpösenähän toi taitaa käydä, tosin sillä sallituissa rajoissa, tuli myös mieleen ettei vaan johtuisi siitä että jompikumpi avatuista ytimistä ei toimi kunnolla. Olen kuitenkin ajanut pari tuntia prime95:sta torture testillä, mutta virheitä ei tullut.
vinkkinä,ota core unlocker tms käyttöön,kun on käytössä,mene ottamaan turboclock pois,sekä laske väylä takaisin 200 (corejen avaus nostaa yleensä tuon väylän 215,itsellä ainakin) mene ja ota cool'n quiet pois käytöstä myöskin,näin sinulla pitäisi olla toimia,3Ghz x6 prosessori,ja millä coolerilla ajelet tuota,vakiollako?,koska tuo 55 taisi olla tuolla prossulla max suositellut lämmöt,eli suosittelen vaihtamaan coolerin,jos on vakio,E:kerkesit lisäilemään tekstiä,
En nyt just ihan äskettäin oo käyny tuol biossissa, cool n quiet on pois päältä mutta väylä on 217 vissiinkin. Eli meinaat et kävisin laskeen ton väylän alemmas ja koitellaan pienemmillä kierroksil? Käväsen kattoon tästä samantien.
kannattaa,koska helpoin kellotustapa on kertoimen nosto,ei väylän,väylää nostetaan oikeastaan vasta sitten,kun kertoimen nosto ei onnistu,
Noniin, nyt kävin biossissa ja selvisi että olen hölmöillyt vissiin jotain. Olin nostanu jonkun cpu clock ratio jutun x17 silloin aikoinaan, ja laskin sen x15 nyt. Cpu frequency (väylä?) oli 200 kokoajan. Nyt prossussa 3ghz x6.
No niin. Toivottavasti toimis nyt vähän paremmin =) ps. Olisi suositeltavaa, että välttäisit tuollaisia pitkiä lainausketuja, vaan sen sijaan jos vastaat viimeisimpään viestiin, niin teet sen ilman lainauksia. On paljon mukavampi lukea ja viestiketju pysyy lyhyempänä ilman turhia toistoja.
Jeps, pahoittelen, olen aika uusi täällä foorumeilla . Kiitos paljon avusta, vastaikään aloitellut kellottelun, aluksi vaikutti hyvin mystiseltä toiminnalta, mutta kyllä tää tästä pikkuhiljaan aukeaa.