kellottelusta

Discussion in 'PC:n rautaan liittyvä keskustelu' started by Udolf, Apr 17, 2013.

1. Udolf

Udolf Regular member

Trophy Points:
    26
    sen verran vaan et jostain luin että asuksen oma turbov evo- ylikellotusohjelma olis huono? Eli miten tämä sitten loppujen lopuksi eroaa jos kellottaa itse? Ite ainaki tuolla ohjelmalla oon kellotellu prosessoria 3,66GHz asti.. Sit et onko näytön ohjaimelle pätevä ohjelma tuo NVIDIA inspektor- niminen ohjelmisto? sillä olen ainaki itse kellotellu :D Eli onko jotaki parempia ohjelmia kellottamiseen?

2. SideWinderx3

SideWinderx3 Regular member

Trophy Points:
    28
    Prossun kellotat suoraan biosista ja näyttiksen MSI Afterburnerilla

3. Spaddu86

Spaddu86 Regular member

Trophy Points:
    26
    Kyllähän emolevyn omalla ohjelmallakin pystyy harrastaa kevyttä kellotusta, mutta paras on tehdä suoraan BIOS:ssa. BIOS:ssa enemmän säätövaraa ja näin myös saat enemmän irtikin.

Itse en ole pahemmin käyttänyt valmistajien omia softia kellotukseen, mutta muistaakseni joissakin ei pysty itse edes vaikuttamaan voltteihin. Vaan ohjelma itse nostaa sitä kellojen mukaan, jolloin voltit saattavat nousta korkeammalle kuin tarvitsisi joka johtaa siihen että myöskin lämmöt nousee. Asiahan voi tämän osalta olla eri uudemmissa ohjelmissa, mutta silti nämä kannattaa lyödä suoraan itse BIOS:iin.

Näytönohjaimen kellotukseen MSI Afterburner, toimii nvidia ja ati korteilla.

Share This Page