Niin notta, sanokaas nyt miten tuon Kerion saa hyväksymään että se pitäisi niitä portteja auki ohjelmille! Olen kahlannut koko netin eikä ole löytynyt mitään kunnon ohjetta. Eli siis esim. DC ei toimi aktiivitilassa (eikä toimi mikään p2p ohjelma kunnolla skypet ja muut) passiivissa kylläkin. Motukka eli RoadRunner 44E on NAT pois päältä. Ja kun hetkeksi disabloin Kerion, niin johan alkaa DC imemään niitä filu-listoja. Mutta millä tuon idioottimaisen palomuurin saa toimimaan niin kuin pitäisi! Siis todellakin menee hermot, hyvä että tommonen p***a lopetetaankin kun en mä nyt oikeasti näin tyhmä voi olla, että kymmeniä tunteja saa käyttää aikaa tällaisen asian ratkaisemiseen!!! Eli siis siellä Keriossa lukee DC:n kohdalla vaan koko ajan että All: 4730 UDP All: 4730 TCP Ja ne on harmaalla. DC arpoo aina sen portin minkä ottaa käyttöön. Niin ja tota niin tosiaan siis niihin ei tapahdu mitään kun koittaa jotain DC:ssä tehdä. All: 4884 lukee noitten alla vihreellä, mutta sillä ei nyt väliä tässä vissiin, joku TCP portti se on, en tiedä. Mutta anyway, sitten kun otan paliksen pois päältä, niin johan alkaa skulaamaan. Nimittäin sitten tulee seuraavan kaltaista: Eli se All: 4884 Ja sen alle tulee punasella: All: 4730 yhteyksiä erinäisiin osoitteisiin erilaisin nopeuksin. Ja kyllä toimii! Mutta kertokaahan nyt idiootille, että mitenkä tuon pässin saa tajuamaan, että sallii sen DC:n portit mitä se haluaa käyttää. Ei siinä ole mitään sellaisia mitä voisi klikkailla ja joista voisi valita jotain security juttuja. Heitän kyllä hevonkuuseen koko toosan kohta. Mua kiinnosta taas mikään, lähen koisiin... Vastatkaa joku huomisaamuksi kun pitäisi tenttiinkin lukea maanantaiksi ja ei kiinnosta tippaakaan sekään. Kai nyt joku osaa Keriota käyttää vai syötänkö sen naapurin krokotiilille kyselemättä.
Ok, taisin löytyy lopulta sellaisen valikon josta sai valittua trusted ohjelmia. Kiitos taas avusta... Nyt kun vielä keksisi millä saisi jonkun puheohjelman toimimaan esim. Skype tai voiperized, sillä vaikka disabloin jo aiemmin tuon muurin, ei sekään auttanut.