Kertokaa hyvä katseluohjelma aloittelijalle

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by Vanilja1, Apr 14, 2009.

1. Vanilja1

Vanilja1 Member

Trophy Points:
    16
    Minulla on Mediaplayer, Radlight ja DivX ja kaikkien kanssa menee hermot... Tekstit ei toimi tai ääni ei kuulu tai sitten ei muuten vaan pyöri mikään. Onko olemassa semmoista ohjelmaa (ainakin parempaa kuin nuo yllä mainitut) joka toistaisi mahdollisimman monta muotoa ja ymmärtäisi tekstit sun muut ilman ikuista värkkäystä?

Viimeksi latasin kaksi elokuvaa, toinen toimi moitteetta ja toinen ei millään. Olen ladannut sen toimimattoman uudelleen jo kaksi kertaa (eri muotoisia) ja olen ladannut siihen kuudet erilaiset tekstit (eri muotoisia) mutta tekstitys ei silti toimi. Olen vaihtanut tekstien nimet samaksi elokuvan kanssa ja tallentanut samaan kansioon ja kokeillut .sub päätettä ja .srt päätettä ja olen ladannut sen ffshow-vai-mikä-se oli mikä piti mediaplayerille olla lisukkeeksi mutta ei auta.

Yritin hakea myös tuolla haku-toiminnolla mutta en löytänyt ratkaisua näiltä sivuilta. Vanhassa koneessa kaikki nuo edellä mainitut ohjelmat toimivat moitteetta paitsi joskus hyvin harvoin kävi niin että ladattu elokuva oli viallinen mutta se ratkesi aina lataamalla uusiks. Vaihdoin koneen ja nyt ei toimi enää mikään. Minulla on Vistan käyttis tässä uudessa, siinäkö vika?

Jaksaisiko joku vielä kerran vääntää rautalankaa??

2. somebodyy

somebodyy Regular member

Trophy Points:
    46
  3. PataLataa

PataLataa Member

Trophy Points:
    11
  4. jebulol

jebulol Regular member

Trophy Points:
    26
    BS Player pro TOIMII ja ''ilmanenkin on'':D

5. BlasterX

BlasterX Regular member

Trophy Points:
    46
    BSPlayer tarvii lähes kaiken toistamiseen ulkoiset koodekit, mitkä aiheuttavat kirjoittajalle suurta päänvaivaa. BS on tässä yhtä hyödyllinen kuin windows media player.

Itse suosittelen myös VLC-playeriä. Sopii one4all soittimeksi loistavasti ilman mitään muuta asentelua.

Jos haluat kuitenkin käyttää BS:ää tai vastaavaa, poista kaikki kodekit, ohjelmat, sun muu toistoon liittyvä softa. Tämän jälkeen asenna aluksi ffdshow, sitten ac3filter, sitten vobsub ja sitten playerisi.

6. jebulol

jebulol Regular member

Trophy Points:
    26
    kivikaudellako oot viimeksi käyttäny nykyään asennuksen jälkeen tarkistaa codecit ja asentaa ne mitkä puutuu. kumpi polkee koneeseen virtaa kivinen vai soranen.

7. BlasterX

BlasterX Regular member

Trophy Points:
    46
    Miksei voisi suoraa asentaa kaikkia kodekkeja, ettei jäisi puuttumaan mitään, ja sitten vasta playeri? Ja miten tuo edes liittyi mihinkään? Kirjoittaja nimenomaan sanoi haluavansa eroon kaikesta ylimääräisestä sähellyksestä.

8. Vanilja1

Vanilja1 Member

Trophy Points:
    16
    Wau! Tännehän oli tullu hetkessä monta vastausta! Suuri kiitos kaikille!

Tähän vielä pikku tarkennuksen jos sais... Siis jos asennan jonku uuden noista yllä suositelluista niin pitääkö mun poistaa KAIKKI vanhat? Myös mediaplayeri? Emmä muuten varmistelis mutta kun aina kun oon poistanu noita microsoftin "omia suosikkeja" (kuten mediaplayerikin on) niin aina kone alkaa jäkittämään jotain sen jälkeen.

9. PataLataa

PataLataa Member

Trophy Points:
    11
    Ei tarvii poistella vanhoja. Kunhan valitset vaan leffoja katsellessa uuden soittimen oletus soittimeksi.

10. BlasterX

BlasterX Regular member

Trophy Points:
    46
    "Puhtaan alun" takia kannattaa poistaa kaikki vanhat, erityisesti kodekit ja koodekkipaketit, sun muut vastaavat. Soittimia ei välttämättä tarvitse poistaa, mutta suositeltavaa sekin on. Windowsin omaa tuskin pystyy edes täysin poistamaan.

11. Vanilja1

Vanilja1 Member

Trophy Points:
    16
    Asensin tuon VLC:n ja johan alkoi tekstit pelittämään! Kiitos kovasti avusta!

Share This Page