Ajattelin tässä potkaissa kesäprojektini käyntiin. En halua kuulla tässä viestiketjussa mitään viestejä jotka ovat tähän suuntaan"hanki elämä", "eikö kesällä ole muuta tekemistä?". Nämä viestit voit suosiolla mennä poistailemaan ihan muualle. Niin mutta nytten asiaan. Kesän aikana minun olisi tarkoitus C# kielellä koodata vanha legendaarinen Pacman. Koodaus kokemusta minulla ei ole eikä sen puoleen tietoakaan mistä pitäisi aloittaa. Luin tuossa äsken C# kielen perusteet ja ne vaikuttivat minusta aika sekavilta. Onko tämä tosiaan helpoin kieli? Olisiko kellään kokeneemmalla koodaajalla vinkkejä pitäisikö kieli vaihtaa toiseen ja aloittaa aluksi helpompi projekti? Miten päässä alkuun koodaamisessa? Tässä olisi kysymyksiä joihin haluaisin vastauksia. Ps. Toivottavasti laitoin oikealle alueelle.
Alottele tekemällä muutamia helppoja ohjelmia. Kieli on tietenkin ehkä vaikeahko aloittelijalla, mm. Python voisi olla helpompi, mutta oppii sitä. Koodaamalla oppii koodaamaan. Lukeminen auttaa hyvin vähän. Paljon koodaamista ja harjoittelua.
Katsellaanpa, mitä sitä itse tullut aloiteltua Hello World!, alkulukujen etsin, numeerisia yhtälönratkaisimia mm. kiintopiste, Newton- ja haarukointimenetelmillä, fraktaalien piirtäjä, noppa, normaalijakauman kertymän laskin, regex-harjoituksia, tietokantasovellus, yhteisten tekijöiden hakemista, alkutekijöihin jakamista ensimmäinen isompi työ oli varmuuskopiointisofta, joka käyttää ainakin bzip, zip, gzip, rar ja tar.gz muotoja. Eli itse aloitin näemmä algoritmeilla ja sen sellaisilla matemaattisilla härveleillä, hieman tietokantoja, luokkiakin tuli harjoteltua ja tiedostoihin kirjottelua ja lukemista/tulkitsemista. Eli jos ensin teet Hello Worldin tyylisiä pieniä, joita noissa aloittelijanoppaissa neuvotaan tekemään/harjoituksina on/esimerkkeinä. Sitten vaikka http://www.tkt-yhteisvalinta.fi/?page=Aiemmat kokeet tuolta ohjelmointitehtäviä. Edit: Mainittakoon vielä, että itselläkin ohjelmointi melko aluillaan vasta. Kieliäkin on jo Object Pascal, Python, Java ja C/C++ takana kokeiltuna. Nyt C:tä harjoittelen. Edit2: Ja näytä ja kysy neuvoa foorumeilla, ettet opi pahoja tapoja.