Itse oon jauhanu Silkroad Onlinee nyt pitkän aikaa ja tekis mieli saada jotain vaihtelua. Surffailin hetken GameSpotissa ja Guild Wars niminen peli näyttäs hyvältä. Pelin kakkos osan tuoteselosteessa sanotaan, että se on kuukausimaksuton, onko myös ykkönen ja kolmonen? Tekis mieli tietää muitakin mahdollisesti hyviä pelejä. Kuukausimaksulliseen roinaan en koske niiden törkeiden kiskurihintojen takia, esimerkiks WoW. Itse ehdotan koittamaan Silkroadia. Peli tosin kärsii tällähetkellä serverien tungoksesta ja vaatii aika reilusti työtä saada itsensä isolle levelille. Mut se on ilmanen ja ihan hyvä http://www.silkroadonline.net
itsekkin olen pelannut silkroadia jonkin aikaa jo ja Guild Warsin kaikki osat ovat ilmaisia eli maksat vain pelistä kerran
Juuri näin Jos joku pelaaja osais vielä kertoo vielä mielipiteensä siitä, mikä osa niistä kolmesta on "paras". Olen miettiny sen uusimman hommaamista, koska grafiikka on varmasti kehittynyt ja mahdollisia bugeja on varmasti ehditty korjaileen kunnolla.
Eikös Guild Warsin lisäosien pitänyt olla maksullisia. Näin siis maksetaan serverit ilman kuukausierää. Varma en ole.
Osta tuo uusin Nightfall tai ihan alkuperäinen GW. Factions (toinen osa) jäi vähän väliinputoajaksi, peli ei todellakaan yllä muiden osien tasolle. Tietysti pientä graafista kehitystä on osien välillä tapahtunut, mutta suht samalta ne kaikki näyttävät. Tietysti paras olisi jos ostaisit kaikki ;D Lisää infoa: http://www.guildwiki.org/wiki/Main_Page
Itseäkin ovat aina MMORPG:it kiinnostaneet, mutta opiskelijabudjetilla ei todellakaan ole varaa pelata kuukausimaksullisia pelejä (WoW esimerkiksi, vaikka kuinka hyvä olisikin). Täysin ilmaiset pelit sitten ovat yleensä joko huonoja / keskeneräisiä räpellyksiä tai täyteentungettuja (Silkroad jota en ole päässyt kokeilemaan ja josta olen kuullut ties mitä) ja bugintäyteisiä. Monesti noiden tuki on myös paljon huonompi - yksinkertaisesti resurssienpuutteesta johtuen. Guild Wars onkin houkuttelevan oloinen vaihtoehto, kuukausimaksuja kun ei löydy ollenkaan. Olen vain kuullut hieman puhetta siitä että juuri noilla lisälevyillä saadaan ihmiset maksamaan tyyliin "jos haluat yli tämän ja tämän tason, osta uusin lisäosa". Hullultahan tuo kuulostaa, mutta käsittääkseni jokainen noista osista on standalone-peli eli ei tarvitse edellisiä versioita toimiakseen? Kunhan saan räävittyä kasaan pelin verran rahaa, voisin antaa Guild Warsille mahdollisuuden ja ostaa sen. Kuukausimaksuton hyvä online-rpg kiinnostaa aina.
Uusi Guild Wars "lisäosa" ilmestyy noin puolen vuoden välein, mutta sitä ei todellakaan ole pakko ostaa. Tasokatto on kaikissa sama, mukana tulee vain uusia hahmoluokkia, taitoja jne. Guild Wars muistuttaakin paljon Magic The Gatheringia, sillä vaikka omistaisit vain yhden osan, uudet taidot ja hahmoluokat ovat silti voitettavissa. Pelissä ratkaiseekin taito, eikä pelissä vietetty aika. Kaikki osat ovat stand-aloneja eli et tarvitse aikaisempia osia pelataksesi uusia.
Näinhän se menikin, jokainen osa on oma standalone-pelinsä. Erikoista tuo onkin että uudet taidot yms voi saada käyttöön vaikka olisikin vanhempi osa. Kuitenkin jotain pakosta jää pois, eihän muuten kukaan täysijärkinen ostaisi uutta levyä jos saisi saman sisällön vanhan hinnalla.