Keskustelua selainten lisäosista, eli ns.plugineista

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by _kooma_, Oct 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. _kooma_

_kooma_ Active member

Trophy Points:
    78
    Olikos tämmönen threadi jo? En ainakkeen löytänyt. No nyt on, ja jos on jo toinen niin tämän tietty saapi poistaa.

Eli täällä olisi tarkoitus keskustella selainten lisäosista. Esimerkiksi Mozilla Firefoxin, Operan, IE:n, tai muiden selainten lisäosista, jotka joko helpottavat itse selaamista jollakin tavoin, parantavat tietokoneen ja selaimen tietoturvaa, helpottavat musiikki/video soittimen hallintaa jne.

Itsellä on käytössä Mozilla Firefox, jonka olen räätälöinyt omien mieltymysten mukaiseksi. Muista kuin Operasta ja vanhemmista Explorereista ei ole omakohtaisia/pitkä aikaisia kokemuksia Foxin lisäksi. Joten mielenkiinnolla ainakin itse kuulisin muidenkin selainten muokattavista ominaisuuksista.

Itse käyttämämiäni lisäosia ovat:

AdblockPlus
    Web Of Trust tai pelkkä WOT (jonka saa käyttöön myös Internet Exploreriin)
    Cooliris
    TVU Web Player for Firefox
    Ant.com joka toimii flashvideoiden lataajana, ja katseluohjelmana, toimii myös offlinetilassa eli ladatut videot tallentuvat kovalevylle
    GreaseMonkey
    Flash Killer
    HostIP.info
    FoxyTunes
    FoxTab

Noiden lisäksi käytössä on Limen vihreä teema nimeltään Go Green.

AdBlock+ on kätevä pieni sovellus, jolla voi "tuhota" nettisivuilla häiritseviä mainoksia ja kuvia.

Web Of Trust (tai lyhyemmin vain WOT) on liitännäinen jonka avulla voi luokitella sivustoja joko turvallisiksi tai haitallisiksi, ja näyttää selkeän varoituksen jos olet menossa haittaohjelmia vilistävälle tai muuten epäluotettavalle sivustolle, yhteisön itsensä luokittelemia sivustoja. Suositeltu asennus sekä Firefoxiin että Exploreriin.

Cooliris. Näyttävän näköinen videoiden ja kuvien esittelijä.

TVU Web Player. Näyttää netti televisiota ympäri maailman, ellei normitelkusta tule kiinnostavaa ohjelmaa, eikä areenat sun muut houkuta, niin aina voi katsoa että mitä maailman televisioissa näkyy.

Ant.com. Toimii selaimen sisällä flashvideo teatterina, voit ladata lähes mitä tahansa videoita (myös aikuisviihde sivustot toimivat, joissa siis flash soitin) ja katsella niitä sitten vaikka porukalla, kätevä ominaisuus esimerkiksi heikoilla ja epäluotettavilla langattomilla yhteyksillä, varsinkin Youtube illan istujaisissa. Tuohon vain pitäisi muistaa ladata illan tarjonta valmiiksi:)

GreaseMonkey. Vasta itse opettelen tuon käyttöä, ensimmäinen asia minkä sain aikaiseksi oli Googlen logon muuttaminen omaan tekstiin.

FlashKiller. No nimi kertoo jo paljon. Eli tuolla voi "tuhota" myös mainoksia jotka ovat flash pohjaisia. Youtubessa tuota ei kannata kokeilla...

HostIP.info. Näyttää sivustojen IP osoitteet ja monissa tapauksissa myös maa ja kaupunki tiedot, ennen tuota en edes tiennyt että telkku.com:in (kuten myös suomi24:n) palvelimet sijaitsevat ruotsissa...

FoxyTunes. Pieni sovellus jonka avulla voit käyttää mediasoitintasi ilman että sen joka kerran biisiä vaihtaakseen nostaa tehtäväpalkista, laiskoille/kiireisille surffareille kätevä lisäosa. Ohjelmalla voi hallita mm. winamp, foobar, itunes, windows media player, vlc, mediamonkey, songbird jne..

FoxTab. Sovellus järjestää avoinna olevat välilehdet näyttäväksi, ja toisin myös käteväksi "rullaksi" hieman samaan tapaan kuin Vista Aero liittymällä. Jos noita välilehtiä on kymmenenkin auki, niin tuolla niiden selaaminen on nopeaa.

Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page