Hei! Eli minulla olisi haussa uusi kannettava tietokone, jota käyttäisin pääasiassa netissä surffailuun, musiikin kuunteluun ja satunnaiseen pelailuun(Siis ihan nämä NHL 10:t ja muut vastaavat). Myös kuvankäsittelyä tulisi sillä kannettavalla tehtyä. Opiskelun kannalta olisi tietysti hyväksi myös tuo Microsoft Office, muttei pakollinen(OpenOfficella pärjää). En tiedä noista teknisistä koneiden tiedoista juuri ollenkaan, joten olisi mukava tietää esimerkiksi, kuinka hyvän näytönohjaimen tuo satunnainen änärin hakkaaminen vaatii. Ja tosiaan melko kestävä tuo kone saisi olla. Hintahaarukka on noin 500-800€, mutta 1000€:kin siihen voin sijoittaa hampaat irvessä. Tätä konetta olen ainakin jossain nähnyt kehuttavan, mutta näistä teknisistä tiedoista en oikein ota selvää. Kiitos jo etukäteen!
Itsekin harkitsin tuota konetta mutta päädyin TÄHÄN satasen kalliimpaan vaihtoehtoon. Vaakakupissa painoi itsellä: Parempi webbikamera (1Mp) Sisäinen TV-viritin Itelin prossu (Merkkiuskollisuutta) Nvidian näyttis (myös merkkiuskollisuutta) CineDash mediakonsoli (aiemmassa läppärissä 6920G oli myös ja tykästyin siihen) Kannatta toki katsella muitakin merkkejä jotta saat sopivaa hintalaatua ja omia vaatimuksiasi vastaavan koneen. Ota huomioon koneen kannettavuus eli haluatko ison "siirrettävän" koneen vai pienemmän oikeasti kannettavan. Missä käytät konetta? Onko aina pistorasia lähellä? 2 tunnin akkukestolla ei paljoa dataile. Peruskannettava on aika herkkä laite joten sitä ei paljoa heitellä, kovempaa käsittelyä kestävästä koneesta joudut pulittamaan jo extraa. Tuleeko kone täyteen leffoja tai muuta dataa? Onko 500GB kovalevy välttämätön vai pärjäisitkö pienemmällä? Yms.. Siinä hieman ajatuksia läppärin ostoon.
No noihin kysymyksiin hieman vastauksia: Akkukestolla ei paljoakaan ole merkitystä, vaan tarkoitus olisi lähinnä pistorasiaa käyttää. Tällöin siis tuolla "kannettavuudellakaan" ei juuri merkitystä ole, joten iso näyttö tai paino ei haittaa hommaa. Uskoisin myös pärjääväni alle 500GB kiintolevyllä, sillä leffoja ei ihan tuhottomasti tule katsottua tms, vaan lähinnä juuri netissä surffailtua + joitakin pelejä pelata. Mites nuo HP:n ja Asuksen koneet?
Onhan nuo asuksen tuotteen ihan laadukkaita Tämä Asus on myös ihan harkitsemisen arvoinen, hyvä näyttis mutta prossu on huonompi kuin aiemmin mainituissa Acereissa. HP on itselle merkki jota yritän välttää, ikinä en uutta hoopeeta ole omistanut joten olen aika jäävi kommentoimaan,joku muu tehköön sen. käytettyjen hoopee koneiden kanssa ei ole itsellä kirosanat riittänyt kuvailemaan tunteita Kaikilla aiemmin mainituilla koneilla pitäis kylä änhooällät pyöriä
NHL10 mukavaan pelaamiseen riittää tämä kone mainiosti. http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/293493 Muutenkin se on hintaansa nähden huippumylly. Merkkiin ei tarvitse kiinnittää huomiota koneen ostossa. Acerit toimii, Fujitsut toimii, HP toimii, Asukset on ainakin olevinaan vähän parempia koneita ja toimii nekin. Omia kokemuksia hp ja acer ja muista sitten tutuilta. Jos haluat tuota parempaa(kaikki mainitsemasi täyttyy tuossa) niin voihan sitä ostaa, mutta tuskin on mitään hyötyä. Hintaseuranta.fin kannettavasivua selaat vaan kalliimpaan päin niin löytyy. Lista näytönohjaimista parhausjärjestyksessä http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-List.844.0.html Prosessoreista: http://www.notebookcheck.net/Mobile-Processors-Benchmarklist.2436.0.html Keskusmuistia 3-4 gt on tarpeeksi. MicOffice maksaa muistaakseni 99e ja sitä tuskin tulee minkään mukana vaan pitää ostaa jos tahtoo, mutta minä ainakin pärjään o-o:lla.
Ottakaas huomioon, että NHL10 ei tule PC:lle. http://pelaajalehti.com/2009/05/18/nhl-10-ei-playstation-2lle-tai-pclle/
Aijaa no ei tule ikävä ei ne hurjasti kiinnosta. Fifat on parempia. Vaatii sitten melkoset tehot jos tahtoo pc:llä pelata
Juu eipä siinä nyt mitään radikaalia eroa tuohon katselemaani Aceriin ole, paitsi tuo hinta, joten tuo saattaa kyllä olla hankkimisen arvoinen. Ja omaa tyhmyyttäni menin höpisemään, että NHL 10 tulee pc:lle =D Mutta kuinka paljon heikompi tuo 512 mt:n näytönohjain on verrattuna 1024:een?
Tänään todennäköisesti tuo kannettavan tilaus edessä ja vähän kahden vaiheilla tässä ollaan: Acer Aspire 8530g Acer Aspire 7535g 8530g:ssä siis hintaa reilu pari sataa enemmän, mutta sitä tässä olen miettinyt, riittääkö tuo 7535g minulle. Kun siis mitään huikeita en koneelta vaadi, vaan se riittää, jos kone pyörittää jotain CoD Modern Warfacen tehoisia pelejä. Riittääkö siis tuo, jota Bahwipawe on suositellut?