Kevyt bittorrent client

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by Kripsi, Dec 29, 2005.

  1. Kripsi

    Kripsi Member

    Joined:
    Apr 21, 2005
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Onko Linuxille olemassa mitään kevyttä bittorrent clinua, joka osaa multidownloadin ja resumen. Azureusta olen käyttänyt, mutta vie 100% prossutehot.

    Alkuperäistä bittorrentia olen käyttänyt, mutta se avaa jokaisen tiedoston omaan ikkunaansa ja ei osaa jatkaa latausta, mikäli ohjelma suljetaan välillä.
     
  2. lunix

    lunix Regular member

    Joined:
    Jun 30, 2004
    Messages:
    773
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    ktorrent, abc, ...

    Kyllä originaali BT osaa jatkaa latausta, vaikka ohjelman sulkisi välillä. Ja samassa ikkunassa mulla tuossa on pari jakoa.
     
  3. Kripsi

    Kripsi Member

    Joined:
    Apr 21, 2005
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    En tiiä mitä mä sitten olen kämmäillyt kun orig. bt ei ole toiminut toivotusti.

    Mutta 'apt-get install ktorrent' helpotti suuresti. Kas kun en itse moista ole löytänyt. Nyt toimii loistavasti, kiitos lunixille. :)

    P.S. Prossun kuormitus laski 95% kun hävitti azureuksen... :)
     
  4. maagimies

    maagimies Member

    Joined:
    Aug 6, 2005
    Messages:
    73
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Java-ohjelmien käyttöhän on lähes samanlaista kuin anaaliseksi, hidasta ja paskaista. Miksi kukaan on tuommoisen ohjelmointikielen-kauhistuksen kehittänyt :E
     
  5. spertti

    spertti Active member

    Joined:
    Jun 1, 2005
    Messages:
    1,222
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66

    Harvemmin tulee näitä turhanpäiväisiä kommentteja itse laiteltua, mutta nyt oli kyllä aivan pakko.... Ei jumalauta voiko sitä enää osuvammin sanoa =)
     
  6. juppe22

    juppe22 Active member

    Joined:
    May 27, 2002
    Messages:
    2,660
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Tästä olen täysin erimieltä...syyt javan "hyvyyteen" on sen alustariippumattomuus, eli sama ohjelma toimii jokaisessa järjestelmässä, johon on saatavilla JRE ja javalla pystyy ohjelmoimaan oikeastaan ihan mitä vaan (komentorivi ohjelmat, graafiset käyttöliittymät, appletit, palvelinohjelmointi, kännyköiden ohjelmat jne.)...ja todellisuudessahan java ohjelmat eivät ole mitenkään sen hitaampia kuin muut ohjelmat...kaikkihan riippuu aina koodista...eli vaikka azureus olisi koodattu C:llä, niin sen käyttö voisi olla silti yhtä hidasta...
     
  7. .W.

    .W. Regular member

    Joined:
    Mar 1, 2004
    Messages:
    838
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    No jotta total offtopic jatkuis niin otan osaa..

    Kyllä nuo JRE:t hankkii olemaan jonnin verran turhan raskaita vanhemmille koneille jos niiden päällä ajettava ohjelma esim käyttää useita prosesseja kuten azureus. Ok, tämähän on tietty koodista kiinni, mutta C-llä tuolaiset ohjelmat olis silti paljon keveimpiä, ainakin muistin käytön suhteen. (omalla koneella kun muistia riittää niin ei tuo azureus nyt niin kovin tehoja vie, kaverin kone taas menee täysin polvilleen kun azureuksen käynnistää)

    Java ohjelmat ajatuksena on ihan ok, juuri alustariippumattomuuden takia. (liian?)Moni kun koodaa Win32 ympäristössä!

    Josko tulevaisuudessa saatais keposempia JRE:ä kun SUN aukoo koodiaan.. I hope.. Olisi mukava nähdä ohjelmia jotka toimivat SEKÄ M$ koneissa että Linuxympäristössä, vaikka kyllähän natiivi aina natiivi on.. :)
     
  8. juyli

    juyli Active member

    Joined:
    May 13, 2005
    Messages:
    1,861
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    68
  9. kalzu

    kalzu Member

    Joined:
    Jun 2, 2005
    Messages:
    20
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    ei mahda löytyä tekstipohjaista bittorrent clientia?
     
  10. Jannejt

    Jannejt Moderator Staff Member

    Joined:
    Feb 10, 2005
    Messages:
    5,045
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    118
    bittorrent ja bittornado sisältävät komennot btdownloadcurses.py ja btdownloadheadless.py joilla onnistuu toi tekstipohjainen lataus

    eli [bold]btdownloadcurses.py filu.torrent[/bold] vaan johonkin konsoliin
     
    Last edited: Dec 30, 2005

Share This Page