kiinteä osoite, vaikka dynaaminen ip.

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by bscd, Sep 25, 2003.

1. bscd

bscd Active member

Trophy Points:
    66
    Kiinnostaisi laittaa kone www/ftp-serveriksi noin omaan käyttöön, mutta ei ole juuri tietoa miten. Eli pitäisi saada joku pysyvä osoite, vaikka ip vaihtuukin aina kun yhteyden avaa. Jotenkin tämä onnistuu olen kuullut, mutta miten? Osoitteella ei olisi muuta väliä, kuin että on ilmainen; siis mikä tahansa www.dgsd.sfhfsf.gtb.mun.kone.xz ym. kelpaisi.

2. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
  3. bscd

bscd Active member

Trophy Points:
    66
    saisiko jonkinlaista ohjeistusta prosessiin?
    oon aivan noobie näis jutuis...

4. 69theye

69theye Guest

Siitä on jo hieman aikaa kun tuon No-ip:n rekisteröin, mutta yritän muistella.

Eli homma käy näin. Lataat softan tuolta Agentin mainitsemasta osoitteesta. Siellä on rekisteröinti osio, jossa sinun pitää avata "tili". Siellä voit myös määrittää haluamasi nimen osoitteelle (esim. theline69.no-ip.org). Kun rekisteröinti on tehty, niin voit avata softan jonka latasit.

Se softa on hyvin yksinkertainen. Määrität siihen vain ne rekisteröinnistä saamasi tiedot ja no-ip on valmis käytettäväksi. Ohjelma käynnistyy aina automaattisesti, kun avaat tietokoneesi ja ilmoittaa mahdollisen uuden ip:si no-ip:lle. Oma koneesi tietenkin toimii palvelimena. No-ip on vain reititin. Vai mikä sen oikea nimitys on.

5. bscd

bscd Active member

Trophy Points:
    66
    kiitoksia...ny alkaa selvitä.

Minkäslaisia www/ftp-serveri ohjelmia koneelle kannattaisi laittaa? (hinnalla ei väliä)

Share This Page