Onko mitään yksin kertasta keinoo saada tekstitykset liitettyä video tiedostoon kiinteesti? oon kokeillu vähän kaiken näkösiä ohjelmia mutta mikään ei oo toiminu. (nefernetin ohjeet kaikki käyty läpi)
tekstit saa helposti kiinteiksi VirtualDubMod ohjelmalla, ei siis pelkkä virtualdub. ohjelma koodaa leffan melko nopeasti ja tekee tiedostosta pienemmän mutta ei huononna kuvanlaatua ainakaan huomattavasti.
Oon kokeillu tota virtualdubmodia jo mut se pistää tekstien ajotuksen vituilleen. Ja mitä se ohjelma aina inisee jostain ääni jutusta? (...improper vbr audio encoding...)
Kyllä tuo Nefernetin kiinteet tekstit ohje on toimiva ja hyvä. Ohjeen ihan lopussa lukee miten teet jos VBR äänet saa aikaiseksi epäsynkan. Olen tuon ohjeen mukaan pakannut kymmeniä DivX, XviD ja ainoastaan muutaman kanssa on ollut ongelmia ja silloinkin avissa oli vika.
kun virtualDubMod herjaa: improper vbr audio encoding... niin valitset no ja kaikki menee loistavasti. jos ottaa yes niin menee päin vittua.
tulipahan vielä sellainen mieleen että viltualDubModilla pitää tekstitystä valitessa valita sille oikea framerate. Ikkunassa josta tekstitys avataan on alalaidassa fps. oletusarvona 25. valitse oikea luku muuten menee epäsynkkaan. Itselläni ainakin tuo ikkuna aukeaa siten että alalaita on käynnistyspalkin takana piilossa ja tuo pieni mutta tärkeä yksityiskohta on helppo unohtaa.
Kiitos jippii12 tuo framerate homma multa jäi huomaamatta ei ihmekkään jos tekstitykset on perseellään. Ja kiitos myös muille neuvoista.