Kiintolevy sekoittaa ohjelmat ja pelit

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by mina_vaan, Feb 1, 2012.

  1. mina_vaan

    mina_vaan Member

    Joined:
    Jul 16, 2009
    Messages:
    72
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Mulla on ollut jo kauan tommonen 1TB Iomega ulkoinen USB kiintolevy, ja nyt se tekee välillä niin, että se saattaa kaatua varsinkin jos kuuntelee kauan musiikkia. Tässä on vaan outoa se, että pelatessa se ei onneksi kaadu, mutta miksi sitten winampin kanssa? Ei ole läheskään yhtä raskas kun joku peli. Mutta niin, jos se kaatuu, niin se vaihtaa joskus sen "kirjainta" Esimerkiksi, Windowsihan yleensä asennetaa C:lle. Ja ennen tuo oli siis asema E. Nyt lähiaikoina se vaihtui asema J:ksi ja tämä aiheutti jokaisen pelin ja ohjelman kansion hukuttamisen, nyt mun WinRAR ei pysty enää muka avaamaan mitään, pelit piti lähettää työpöydälle uudelleen, yms. Miten tuon aseman kirjainten vaihtumisen voisi estää kun mun koneessa ei tietääkseni ole "USB 2.0 Hi-Speed" porttia, josta Windows joskus valittaa. Ja tuo kun ei toimi USB 3.0 portissa koska se on 2.0 laite. Kiitos kaikille jo etukäteen.
     
  2. Neptun

    Neptun Active member

    Joined:
    Jan 17, 2005
    Messages:
    3,954
    Likes Received:
    10
    Trophy Points:
    68
    USB 2 laite toimii kyllä USB 3.0. portissa, mutta ei sen nopeudella. Aikoinaan sanottiin tavallista USB 2.0 "USB 2.0 Hi-Speediksi" erotukseksi aikaisemmasta USB 1.1. ja sitä edeltäneestä teknologiasta.

    Ulkoisen levyn kirjaimen muuttuminen johtunee sen häiriöistä. Kun Windows luulee, että levy on edelleen käytössä ja havaitsee uuden, niin se asettaa sille aakkosjärjestyksessä seuraavia kirjaimia. Tuloksiin voisi päästä testaamalla. SeaTools for Windows on ohjema, joka testaa sekä voi myös korjatakin mahdolliset viat. Kokonaisuuteen kuuluu myös lisävaihtoehto, SeaTools for DOS, joka on imagena CD-levylle poltettava korjaaja. Mutta voi hyvin aloittaa kätevällä Windows versiolla. Tässä ohjeet suomeksi ja latauslinkit:

    http://neptunet.net/blogi/2012/01/21/kiintolevyn-testausohjelma-kaikille-kiintolevylle/
     
    Last edited: Feb 2, 2012

Share This Page