Kiintolevyn unmounttaus + DC++ asennus

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by jjosk, Mar 2, 2005.

  1. jjosk

    jjosk Member

    Joined:
    Apr 9, 2003
    Messages:
    50
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    1. Eli mulla on kovalevy missä yksi ntfs-osio ja sen susen 9.2 asennus mounttasi /windows/D:ksi. Formatoisin sen nyt FAT32 mutta en saa sitä unmountattua. (device busy) Onko yastissa joku kohta mistä voi valita ne automaattiset mounttaukset? Vai pitääkö mennä muuttamaan fstabia?

    2. Olen lueskellut tätä foorumia ja tiedän suunnilleen mitä vaihtoehtoja on DC++:lle Linuxissa. Onko jotain paikkaa minkä voisi laittaa yastista install sourceksi mistä saisi kaikki nämä kyseenalaiset ohjelmat niin että ne voi sitten asentaa tällä suse:n omalla pakettien hallinnalla?

    Kiitti vastauksista
    jjosk
     
  2. Erkkimon

    Erkkimon Active member

    Joined:
    Jan 26, 2005
    Messages:
    1,164
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Noh, mulla on sama Linuxi ja yritän parhaillani kääntää DCgui:ta sorsista, joka ei ookkaa ihan helppo juttu. Se on niinku DC++ (en kyl tiiä kun en oo päässy kokeilemaa). Eli kääntelen sitä sorsista ja jos sulla on koviksella yhtää tilaa nii YaSTista kannattaa ladata kaikki devel -paketit.

    Eli DCgui pitää kääntää sorsista. Ongelmia tulee tulemaa mut lupaan auttaa sen minkä osaan. Oon nyt siinä hommassa aika pitkällä mut libdc-devel jumittaa, mut eiköhän toiki pienen säätämisen jälkee onnistu. :)

    Tota unmounttaamista en osaa. :p
     
  3. lunix

    lunix Regular member

    Joined:
    Jun 30, 2004
    Messages:
    773
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    komenna roottina

    umount /windows/D

    jos haluat irrottaa D:n, siis toisin sanoen

    umount /polku/liitospisteeseen/jonka/haluat/irrottaa
     
  4. juppe22

    juppe22 Active member

    Joined:
    May 27, 2002
    Messages:
    2,660
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Ja kannattaa myös huomata, että umountatessa sulla ei saa ole kyseinen hakemisto auki...toi (device busy) ilmoitus viittaa siihen...
     
  5. jjosk

    jjosk Member

    Joined:
    Apr 9, 2003
    Messages:
    50
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Joo kyllä ton umountin hallitsin. Ihmettelin vaan kun konquerissa näkyi aina sen osion tiedostot, mutta huomasin että se mounttaa sen automaattisesti takas.

    Ei kellään ole lisää tietoa tosta DC++:sta? Onhan niitä muitakin kuin DCgui.
     

Share This Page