Päivitin DVD-asemani firmwaren lauantaina. Rebootin jälkeen windows kuitenkin ilmoitti, että (suunnilleen näin) "on tapahtunut huomattavia muutkosia laitteistossa ensimmäisen aktivoivoinnin jälkeen. Windows on aktivoitava uudelleen 3 päivän sisään." Sitten yritin laittaa nykyisen tuotekoodini salasanakenttään, mutta tuli ilmoitus: "lisenssien yläraja tälle koodille on ylitetty." Nyt siis mitä tekisin? Onko asentamani laiteajurin poistaminen järkevää? Saanko poistettua aktivoinnin ja laitettua sen uudelleen ilman formatointia? Formatointi lienee vaihtoehto, mutta en millään viitsisi ja minulla on enää kaksi päivää aikaa. Eli joudunko ostamaan uuden XP:n? (asentamani laiteajuri: GSA-H20L101(EW)) KIITOS PALJON KAIKILLE VASTANNEILLE!!
Soita Microsoftin ilmaiseen numeroon ja kerro asiasi niin saat varmasti uuden koodin ja activoitua windowssisi.
miks ihmeessä sinä menit päivittämään sen dvd-aseman firmwaren, kun sitä ei tarvitse päivittää jos ei ole mitään ongelmia aseman kanssa. Oliko sulla sitten ongelmia dvd-aseman kanssa?
onglemana oli ku asema ei suostunu oikeen lukee yksiä DVD:itä onko tämä ilmainen tuki tämännäköinen vai jotain toista linkkiä? XP:n "paketti" on hukassa tai ei ole ollenkaan. (kone näet kasattiin) http://support.microsoft.com/oas/default.aspx?ln=fi&x=7&y=7&prid=3842&gprid=52590
Edit: tarkoitin siis tätä ilmais numeroa: Aktivointikeskus puh. 0800 770215 (ma-su klo 9-22) Tuoteaktivointi mm. Windows-, Office- ja Windows Server –ohjelmistoille. Varmaan tosta numerosta neuvoovat kun kyse on activoinnista joka ei onnistu..
No, saitko asian selvitettyä ja toimiiko nyt DVD-asemasi paremmin? Jos ei toimi, niin vika ei yleensä ole DVD-aseman ajurissa vaan näyttöohjelmassa ja/tai sopimattomassa DVD:n muodossa.
Juu ehkä hätiköin vähä. Koetin noita DVD:itä, joita en oo vanhalla koneella käyttäny ja ne sit toimi. Enpä tiiä mikä nois kahes levys on...? (ne vaan hurraa rytmikkäästi asemassa ja samalla jagittaa suoritinta) No pääasia on, et sain "ikkunani" aktivoitua ;D
Kiinnostaa tietää, mitä levyjä ne on. Mitä niissä sanotaan DVD xxx ja onko ne joitakin valmiita levyjä tai millä ne on tehty? Toimiko ne vanhassa koneessa, vai mitä tarkoitit?
Joo eli ihan SONYn DVD+RW 1x-4x Niille ei varsinaisesti oo mitää tehty... On varmaan käytössä tjsp. menny rikki. Noita mulla on 5-pack ja 5:destä 2 toimii, 2 ei ja 1 hukassa Vanhassa koneessa kaikkki toimi moitteetta, sitä en muista mitä niille keväällä on tapahtunu (kesällä uus kone...)
Optiset asematkin ovat joltisekin yksilöitä, eli eivät välttämättä halua lukea joitakin levyjä sitten millään. Hieman on kyllä outoa että samasta paketista pari toimii ja pari ei mutta eipä ole harvinaista sekään, näin myös omalla kohdallani, saksanmaan levyistä muutaman sain sadasta poltettua kun eivät enää sitten kelvanneet.
Mulle on tapahtunut mm. sellaista, että olen vahingossa yrittänyt ladata DVD:lle CD-asemassa tai CD:lle takoitettuja tiedostoja sillä seurauksella, että DVD:nä ne tuli haluttomiksi yhteistyöhön