Kinkkinen ongelma GTX760

Discussion in 'Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä' started by Lassi555, Dec 19, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lassi555

Lassi555 Newbie

Trophy Points:
    1
    Okei, mulla olisi tälläinen aika kummallinen ongelma mikä ei tunnu ratkeavan millään. Ensinnäkin laitteet jotka liittyy tähän hommaan on näytönohjain Geforce GTX760, Samsung Syncmaster näyttö, Denon AVR-1912 vahvistin ja Philipsin 47PFL6007 TV.

Haluisin kytkeä laitteet niin että Syncmaster näyttö on DVI liittimellä kiinni näytönohjaimessa ja näytönohjaimesta lähtisi HDMI johto vahvitimeen joka on taas kiinni TV:ssä myös HDMI johdolla. Ongelma on siinä, että kun kytken johdot näin niin kaikki pelaa täydellisesti siihen asti kunnes sammutan telkkarin. Kun TV sammuu niin myös tietokoneen näytöstä häviää kuva ja vaan taustakuva jää näkyviin. Näytöt on kloonattu keskenään ja vaikka Syncmaster näyttö on asetettu päänäytöksi niin tämä ongelma tapahtuu. Näytön asetuksissa näkyy jostain syystä Syncmaster aina nro 2 ja Denon vahvari nro 1 eikä niiden numeroita saa muutettua mistään. Ei auta mitään vaikka vaihtaa hiirellä näyttöjen paikkaa asetuksissa. Ilmeisesti hdmi portissa oleva laite lasketaan jostain syystä aika nro 1:seksi ja DVI-portissa nro 2:seksi.
    Samaa ongelmaa on pohdittu myös täällä
    mutta mitään ratkaisua ei sielläkään ole oikein keksitty. Jollain oli ongelma kadonnut kun oli vaihtanut näytönohjainta, mutta minulla oli sama ongelma jo vanhalla koneella jossa oli joku vanha huono Nvidian Geforce näyttis ja nyt uudella näyttiksellä sama homma edelleen. Saman firman tuotteitahan nämä on kyllä.

Tällä hetkellä olen kiertänyt ongelman niin että näytönohaimelta menee HDMI johto suoraan telkkariin ja homma pelittää aika hyvin, mutta joskus esiintyy sellaista ongelmaa, että ääni ja kuva ei mene ihan syncassa, ääni tulee siis pikkasen myöhässä.

Jos joku osaa antaa neuvoja niin olisin todella kiitollinen, ja vastailen mielellään tarkentaviin kysymyksiin jos jotain jäi epäselväksi tästä selityksestä.

Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page