Kattelin Postin sivuilta, siellä luki vaan jotain hintoja ja tapoja (vaikuttavat nopeuteen). Rautalankatyylistä ohjetta ei ollut, joten pyydän sellaista täältä. Koska tahdon lähettää kirjeen kyseiseen maahan ja saada vastauksen ilman, että vastaanottajalle kertyy kuluja, miten menettelen? Meneekö homma niin, että ostan Postista kaksi kansainvälistä vastauskuponkia, kirjekuoren ja se on sillä hyvä? Menisin itse Postiin kysymään, mutta lähin sellainen on jossain 10 kilsan päässä (eikä ole muuta menoa sinne päin vähään aikaan) ja soittaminen maksaa.. Edit: pieni lisäys alkuun. :O
Sähköpostilla? Ilmaista, nopeaa ja helppoa. Paitsi tietysti jos vastaanottajalla ei ole sähköpostia tai pitää lähettää jotain tavaraa..
Lähetä kirje ilman postimerkkiä, kohteena talosi ja alkuperäisenä lähtökohteena vastaanottaja. Ilman postimerkkiä lähteny tkirje palautetaan lähettäjälle.... or not
Ei se soittaminen niin paljon varmaan maksa.. Tosin jos joku on lähetellyt snailmailia USA:han niin osaa varmaan kertoa miten menetellä.
Oho, AD:n ulkoasu vaihtui. :O Mut siis meinaan lähettää eräälle näyttelijättärelle kirjeen, joten siitä syystä muut yhteydenottotavat eivät oikein käy. -.-
.... meet postitoimistoo kirjotat mitä kirjotat ja pistät postikuoree. Sitten postitoimistossa kysyt muujältä monta merkkiä tarttee pistää että menee perille. Itse olen rahaaki lähettäny USAn kirjekuoressa. Muistaakseni yksi 1. luokan merkki riittää. Kysy tarkemmin postissa.
Arvaukseni on Pamela Baywatch. P.S. Aika raju muutos ulkoasussa. Ei välttämättä paha..itse kun en muutosta kaihda.
Kuka Pamela Baywatch? :S Otan tuon vitsinä, sillä ei tarvitse olla Sherlock arvatakseen kyseessä olevan Summer Glau. Mielestäni. Ja itse aiheeseen. "Ohjeissa" lukee seuraavaa: "If requesting an autograph and you live in the U.S.A. please include a stamped self-addressed envelope large enough for a 8×10″ (21×26cm) photograph with your request (you can include your own pics for her to sign if you want). If you live outside the U.S.A. please include a self addressed envelope and two international reply coupons to cover the cost of postage." Tuo kansainvälinen vastauskuponki kertaa kaksi tuntuu aika hämäävältä. Eikö tavalliset suomalaiset postimerkit sitten käy vastaamiseen? Tiedän, että kirjeen voi kyllä lähettää sinne tavallisilla merkeillä, mutta se vastaaminen on eri asia.
Tuleeko nyt muka ihan oikeasti täysin puun takaa että Amerikasta (tai mistään muustakaan maasta) ei voi postia lähettää Suomen postimerkein varustettuna?
lol. Meinaan vaan että pari IRL tyyppiä ovat sitä mieltä että merkki mikä merkki, sillä saa posti menemään. -.- Mut joo, ensi viikolla menen kyselemään, jos vaikka saisi itse kirjeenkin tehtailtua siihen mennessä.
Varsinaisia ruudin keksintää: suomalaisilla postimerkeillä paa lähettään usasta tai lähetä itsellesi ilman merkkejä lähettäjänä se oikea vastaanottaja, "palautetaan takas". Millä sen kuoren saa ujutettua Suomeen saapuvan postin sekaan? Millä se näyttelijä sitten postittaa kuoren tänne? Ja eiköhän us-mail kanssa postimerkittömistä lähetyksistä ilmoita 'noudettava, postimaksu maksamatta' ja paa vastaanottajan sen maksamaan. Jos sen sinne asti jotenkin saisi. 2 x kansaivälinen vastauskuponki. Joko ne rahastaa overseas faneilta. Tai lähetys on semmoinen ettei yksi "ykkösluokan merkki", kevein kirjemaksu riitä.
Noniin. Ostin kirjekuoria ja kuponkeja, mutta unohdin kysyä, että monta suomalaista merkkiä tarvii sen kirjeen lähettämiseen. -.- Mut väsään sen kirjeen ja vien lähimpään Postiin, sittenhän se selviää. Ja siis noi kupongithan ovat semmoisia, että niitten vastaanottaja voi vaihtaa ne oman maan merkkeihin vastauskirjeen lähettämistä varten.
Googlettelin joskus aiheesta, ja ainakin yleensä ihmiset ovat saaneet moisia juuri tuolla tavalla (kuten mainitsin, täällä on ohjekin). Sitä paitsi, "toivossa on hyvä elää". Edit: tulin vaan kertomaan, että lähetin kirjeen 22. pv. tätä kuuta. JOS sieltä tulee vastaus, niin noin kolmen kuukauden päästä voi ruveta odottelemaan sitä.