Olisi tarkoitus hankkia joulupukin konttiin tällainen kapistus, mutta valinnanvaraa on sen verran paljon, että tarvitsisin apua päätöksen tekemisessä. Hinta/laatusuhde saisi tietenkin olla mahdollisimman hyvä. Aseman pitäisi pystyä kirjoittamaan tarpeeksi nopeasti niin + kuin - levyjäkin. Ja tietenkin olisi hyvä jos asema suostuisi polttamaan hieman halvemmillekin levyille, ettei aina tarvitsisi ostaa niitä laadukkaimpia dvd-levyjä. Ja käsittääkseni dual layer levyt ovat myös tulevaisuudessa yleistymässä, joten ilmeisesti olisi hyvä jos masiinalla saisi niihinkin polteltua tavaraa. Entä onkos muita formaatteja joita laitteen kannattaisi tukea? Ja sitten vain ehdotuksia hyväksi havaituista DVD-asemista.
Tuohan vaikuttaa todella hyvältä asemalta, eikä sitä ole ainakaan hinnalla pilattu. Kiitos suosituksesta. Taidankin heti tilata kyseisen kapistuksen. Ei kai noissa DVD-asemissa ole koskaan minkäänlaisia yhteensopivuusongelmia koneen muiden osien kanssa. Minun koneelleni kun on tuota ikää jo kertynyt muutama vuosi.
Tuosta uudesta NEC asemasta en tiedä, mutta ainakin omalla NEC-2500 asemalla on huomattavia ongelmia lukea kirjoittamiaan DVD-levyjä. Tämä lienee aina ollut NEC:n suurin ongelma. Kirjoitusjälki on erinomainen, mutta luku onkin sitten heikompaa....
Tuossa vaihtoehto NECille: http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.asp?TID=22355 Itellä on tuo asema: http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.asp?TID=16280 Loistavasti pelannu ja olen ~50 DVD levyä poltellu ja ~100 CD levyä. Muutamia suseja on tullut johtuen huonoista levyistä, luultavasti.
Pioneerissa ei taida olla tuota dual layer ominaisuutta, joten se täytyy unohtaa. Mutta kannattaisiko hankkia NEC vai LG? Onko tuossa uudessa NEC:issä todellakin noita lukuongelmia? Sitä haluaisin vielä tiedustella, että mitenki tuo NEC ND-3500 eroaa NEC ND-3500A:sta?
Itse suosittelen omien kokemuksieni pohjalta LITE-ON 1633S dual layer DVD-asemaa. Tähän mennessä polttanut useita eri levymerkkejä sekä -/+ eikä ole ollut mitään yhteensopivuus ongelmia. Soittimena on Sonyn 4.. dvd-player. Kaikki aihiot ovat toimineet ongelmitta! Aseman Hinta taitaa pyöriä n. 75-80 e paikkeilla. ps. tietokone-lehdessä nro 13 LITE-ON ja LG valittiin testinvoittajiksi
Ja tuo pioneeri siis on dual layer. Nopeudet 16x DVD-R ja DVD+R. DVD+DL 4x. Ja lukuisia testejä on voittanut. Olen ollut omaan asemaani enemmän kuin tyytyväinen samaten kuin kaverini joka vaihtoi liteonin pioneerin. Ja jos tuo tietokone lehden testi oli se jossa käytettiin testattaessa vain verbatimin lättyjä niin sillä testillä saa pyyhkiä takapuolensa.